MORE

CARTELE PRE-PAID CU BULETINU’

Exista o vorba care spune ca „mai bine sa scape zece vinovati decat sa sufere un nevinovat”. Si cand spunem asta ne referim la noul proiect de lege care impune ca achizitionarea cartelelor Pre-Paid sa fie facuta doar in baza unui act de identitate.

La solicitarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, Guvernul a aprobat ieri proiectul de lege privind regimul cartelelor telefonice pre-platite pentru a caror achizitionare va trebui „sa prezinti actele la control”. Initiativa acestui proiect nu este tocmai noua si a fost declansata la noi in August 2012, dupa atentatul terorist din Bulgaria. Argumentul principal care sprijina acest proiect este ca SIM-urile PrePaid sunt folosite pentru infractiuni economice, existand evident si riscul de utilizare in activitati teroriste. Nu avem o statistica exacta a numarului de utilizatori de cartele PrePaid in Romania, dar ne vom intrebuinta sa aflam in zilele urmatoare. Banuim ca este oricum foarte mare. Cati dintre prietenii vostri au cartela Prepaid si cati dintre acestia o folosesc in scopuri infractionale? In acest moment in lume exista o dezbatere furibunda vis-à-vis de intimitate si anonimat, si cea mai potrivita masura pe care o are in vedere Romania este aceea de a legitima posesorii de SIM-uri preplatite. In numele sigurantei nationale se comit abuzuri in tari cu pedigree democratic mult superior celui al Romaniei, iar opinia publica este revoltata. Nici nu s-a asternut bine praful pe scandalul Snowden-NSA, iar noi ne gandim la un control si mai strict. Recent pana si campionul identitatii reale in online Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook  a inceput sa dea inapoi in fata solicitarilor numeroase pentru anonimitate. In ceea ce priveste colegii nostri de uniune, Olanda tocmai a legalizat uzul cartelelor SIM ce nici macar nu sunt legate de un anume operator de telefonie, posesorul putand sa aleaga ulterior ce retea doreste sa foloseasca, iar in Germania s-au intordus cartele SIM criptate, pentru eventualitatea in care cineva ar vrea sa traga cu urechea la ceea ce se vorbeste. Nu judecam aceasta masura, insa nu trebuie sa ii minimizam in niciun caz importanta, si credem ca ea ar trebui sa constituie obiectul unei dezbateri serioase si in cadru larg, mai ales in conditiile in care Romania nu „exceleaza” la capitolul justitie.

Zona IT

ZONA IT