
Microsoft afișa deja anumite sugestii de căutare sponsorizate, dar actualizarea Windows 11 distribuită chiar din această săptămână aduce mai multe reclame în Start Menu, care amenință să aglomereze și încetinească interfața sistemului de operare.
Botezată KB5036980, actualizarea distribuită începând cu această săptămână pentru utilizatorii de Windows 11 este deocamdată opțională, cei care nu doresc să „beneficieze” de noua experiență Windows 11 cu reclame putând să o selecteze pentru dezinstalare în lista afișată la secțiunea Windows Update > Advanced Options > Optional updates a meniului Settings.
Pe lângă reclamele adăugate în meniul Start, actualizarea aduce și câteva îmbunătățiri suplimentare. Cum ar fi, remedierea unei probleme cu afișarea widget-urilor în bara de activități, care apăreau pixelate sau neclare. Widget-urile pentru Lock Screen sunt de asemenea îmbunătățite, Microsoft susținând că stabilitatea acestora va fi mai bună de acum înainte. Alte mici remedii in vizează aspecte precum tastatura japoneză 106 și o problemă cu blocarea aplicației Settings la afișarea anumitor mesaje de notificare.
Ce-i drept, chiar și pe sistemele unde această actualizare a fost deja instalată hulitele reclame întârzie să apară, semn că Microsoft a lucrat la „formula” de afișare încât impactul acestora să nu fie excesiv pentru utilizatori.
Este posibil și ca Microsoft să nu fi activat sistemul de reclame la nivel de server, acestea apărând doar sporadic și nu pentru toată lumea, în timp ce compania urmărește reacția publicului.
Cert este că reclamele din Windows nu sunt ceva nou, acestea apărând în Start Menu încă de pe vremea lui Windows 10, Microsoft încercând mereu să găsească o formulă potrivită pentru folosirea acestora.
Start Menu este doar cea mai recentă adiție în planul Microsoft de a adăuga publicitate în cât mai multe părți ale interfeței Windows. Spre exemplu, interfața Windows afișa deja recomandări pentru articole web, aplicații, jocuri și alte materiale promoționale, dar nu în locații atât de vizibile și greu de evitat precum Start Menu. În plus, nu este clar dacă noile reclame vor putea fi dezactivate, complet sau parțial. În cel mai fericit caz vom avea o setare bine ascunsă în meniul de configurare, asigurând că vasta majoritate a utilizatorilor de Windows 11 vor rămâne cu noua experiență Start Menu.
Potrivit Microsoft, reclamele din Start Menu vor fi compuse din aplicații Microsoft Store selectate dintr-un ”set mic de dezvoltatori selectați”. Reclamele vor apărea în secțiunea Recomanded din Start Menu, care arăta anterior doar documente și imagini pe care utilizatorul le-a folosit recent. Când faci click pe un anunț vei fi redirecționat către Microsoft Store pentru a descărca aplicația.