
Lansat mai întâi pentru piața din China, unde iPhone 17 bate record după record în materie de vânzări, Xiaomi 17 reprezintă o veritabilă acrobație de marketing, asocierea de nume și design oferind o invitație deschisă pentru fanii Apple rămași poate neconvinși de oferta celui mai nou iPhone. Doar că… nu prea funcționează, publicul țintă arătându-se interesat mai degrabă de „beneficiile” asociate cu deținerea unui simbol al luxului, decât dotările în mod obiectiv superioare oferite de Xiaomi 17 Pro Max. Și chiar dacă imitarea unui alt produs de succes face cumva parte din cultura acestei țări și este acceptată în multe ocazii (ex. industria de îmbrăcăminte, industria auto), s-a părea că încercarea Xiaomi de a „flata” rivalul Apple a avut mai degrabă un efect de bumerang, cumpărătorii respingând imitația prezentată tot ca o alternativă de lux în favoarea originalului.
Conform dezvăluirilor făcute de celebrul analist Ming Chi Kuo, Xiaomi ar fi redus deja livrările celor mai noi modele telefoane sale cu un uimitor 20%. Iar dacă lucrurile nu se îmbunătățesc curând, seria Xiaomi 17 vor ajunge în curând să aibă vânzări mai slabe decât predecesoarele Xiaomi 15.
Se chiar dacă scăderea cea mai mare este atribuită cererii sub așteptări pentru modelul de bază Xiaomi 17, care nu seamănă cu deloc cu iPhone 17 Pro, s-ar părea că a nici reproiectarea Xiaomi 17 Pro și Xiaomi 17 Pro Max pentru a semăna cât mai mult cu rivalele iPhone nu e de ajung pentru a compensa lipsa de interes pentru modelul de bază.
În opinia celebrului analist, designul Xiaomi 17 prea mult inspirat de iPhone 17 mai degrabă a dus la alienarea bazei de fani Xiaomi, care nu au primit produsul la care se așteptau (ex. un camera-phone în stilul Xiaomi 15 Ultra, dar mai bine realizat și mai performant). Nu ajută faptul că reproiectarea iPhone 17 este exact ceea ce consumatorii au așteptat de ani de zile, așa că nimeni nu-și bate capul cu încă o clonă iPhone.
În timp ce telefoanele Apple cresc rapid în popularitate printre consumatorii din China, scamatoria încercată de Xiaomi ar putea lăsa compania într-o situație precară. Chiar dacă Xiaomi 17 Pro și Pro Max sunt mult mai mult decât imitații, adăugarea ecranului posterior nu este suficientă pentru a-i determina pe consumatori să le aleagă în locul iPhone 17 Pro. Mai ales că această dotare reprezintă o noutate cu care viitorii cumpărători vor trebi să se acomodeze și sa-i găsească o utilitate. Și să recunoaștem, tocmai de schimbare și de scoaterea din rutină se tem vasta majoritate a cumpărătorilor iPhone.