ȘtiriTech&IT

Acuzat că ascunde butonul Skip Ad din reclamele YouTube, Google vine cu o explicație năucitoare

Recent, tot mai mulți utilizatori YouYube s-au plâns că reclamele video afișate pe platformă vin fără opțiune Skip, acuzând Google că ascunde în mod deliberat butonul Skip Ad pentru a-i forța să urmărească reclamele până la capăt. De ce ar vrea Google să urmărești integral reclamele video, fără a da Skip după primele 5 secunde de afișare? Pentru maximizarea veniturilor din publicitate, desigur.

Solicitat pentru clarificări, reprezentantul Oluwa Falodun neagă că YouTube ar fi recurs la astfel de tactici, ci doar au „optimizat” experiența de vizionare pentru minimizarea elementelor care pot distrage atenția de la conținutul vizionat , Falodun a spus că YouTube ”reduce elemente pe playerul de reclame, astfel încât spectatorii să poată angaja mai profund cu reclama, printr-o experiență mai curată”. Acesta a mai spus și că ”utilizatorii, atât de pe desktop cât și de pe dispozitive mobile pot vedea, de asemenea, cronometrul cu numărătoare inversă pentru a sări peste un moment publicitar”, acesta ”apare ca o bară de progres în partea de jos a ecranului”.

Idea sugerată de Oluwa Falodun este că prin „minimizarea distracțiilor” utilizatorii ar urmări mai degrabă mesajul publicitar, în loc să facă numărătoare inversă stând cu ochii fixați pe cronometru.

skip ad youtube

Doar că în practică, acea minimizare a elementelor care pot distrage atenția de face prin aplicarea unor benzi negre/gri, ce obturează atât vizibilitatea cronometrului/barei de progres a reclamei, cât și butonul Skip Ad. Nu este clar dacă cel din urmă rămâne funcțional chiar și prin „masca” aplicată, însă dacă nu îl vezi atunci probabilitatea de a da skip reclamei respective scade considerabil.

Deși administratorul YouTube vrea și chiar „insistă” ca utilizatorii platformei să urmărească reclamele video în integralitate, eliminarea completă a butonului Skip Ad ar fi cu siguranță interpretată drept o măsură abuzivă, ce ar atrage nu doar furia utilizatorilor dar și posibile consecințe legale. Deocamdată, Google preferă să „se joace” cu nervii și răbdarea utilizatorilor, în speranța că tot mai mulți dintre aceștia vor ceda presiunii trecând la abonament YouYube Premium.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button