Utilizatorii care vor să scape de reclamele afișate în clipurile YouTube vor putea face asta cu mai puțini bani, Google readucând abonamentul Premium Lite, fără alte ”avantaje”, după ce l-a retras spre finalul anului trecut în speranța că măsura va duce la creșterea veniturilor generate de abonamentul Premium.
YouTube testează deja abonamentele Premium Lite cu utilizatorii din Germania, Australia și Thailanda, dar probabil că va reintroduce această opțiune de abonare în viitorul nu prea îndepărtat.
Astfel, cu 6.99 euro/lună vei putea urmări în voie oricât de multe clipuri YouTube, fără să fi întrerupt de reclame sâcâitoare (exceptând eventualele sponsorizări prezentate chiar de autorul clipului respectiv).
Ce pierzi dacă treci la un abonament YouTube Premium Lite
Abonamentele YouTube Premium Lite vin fără acele „bonusuri”, precum opțiunea de a descărca clipuri pentru vizionare offline, de care mulți utilizatori oricum nu se folosesc. Însă alte beneficii tăiate, precum accesul la serviciul YouTube Music și opțiunea pentru redare în fundal (ex. cu ecranul telefonului oprit) vor lăsa cu siguranță un gust amar utilizatorilor. Dar Google cu siguranță știe asta, folosind aceste argumente pentru a te convinge să alegi direct abonamentul Premium, non-Lite.
De ce nu ai vrea și acces YouTube Music, la o colecție aproape nelimitată de muzică înregistrată la fidelitate înaltă, neîntreruptă de reclame și cu opțiune pentru a vedea videoclipul melodiei respective? Simplu, poate că preferi Spotify, Apple Music (sau orice alt serviciu concurent), costul suplimentar fiind astfel nejustificat.
Dar dacă poți trăi cu aceste compromisuri, sau poate că nici nu sunt compromisuri pentru tine, atunci reducerea cu aproape 50 % a costului abonamentului YouTube Premium ar putea să conteze pentru tine.
Spre exemplu, poate că vrei doar să scapi de reclamele sâcâitoare inserate aleatoriu în tipul clipurilor vizionate pe YouTube, în deplină legalitate și fără să te complici cu extensii/aplicații care pot fi blocate de Google în orice moment. Privind lucrurile din această perspectivă, probabil că noul abonament vizează nu abonații existenți YouTube Premium, ci acei utilizatori descurajați până acum de costul pe care l-au considerat prea mare, raportat la avantajele obținute.