Chiar dacă au fost ocoliți de scumpirile anunțate în luna septembrie pentru mai multe țări europene, abonații YouTube Premium sunt informați în aceste zile că vor avea de plătit simțitor mai mult începând cu anul viitor.
Potrivit mesajului transmis prin email, utilizatorii care doresc să-și păstreze avantajele YouTube Premium trebuie să accepte noul plan tarifar, în caz contrar abonamentul urmând să înceteze de drept la finalul ultimei luni pentru care se aplică vechiul tarif.
Spre exemplu prețul abonamentului pentru familie, cu până la cinci utilizatori din aceeași locuință accesând beneficiile YouTube Premium, crește de la 39 la 55 de lei. De asemenea costul abonamentului standard pentru un singur utilizator crește de la 26 la 29 de lei.
Scumpirea cu până la 40% a abonamentelor YouTube Premium Family cu siguranță nu va fi bine primită de toți utilizatorii, însă mișcarea pare să pregătească terenul pentru introducerea unor noi abonamente „mai ieftine”, care să preia vechile tarifele de dinaintea scumpirilor anunțate.
Denumit YouTube Premium Lite, noul abonament mai ieftin vine fără „bonusuri” precum opțiunea de a descărca clipuri pentru vizionare offline, de care puțin utilizatori se folosesc. Însă alte beneficii precum accesul la serviciul YouTube Music și opțiunea pentru redare în fundal (ex. cu ecranul telefonului oprit) vor lipsi cu siguranță actualilor abonați Premium. Dar Google cu siguranță știe asta, folosind aceste argumente pentru a te convinge să alegi direct abonamentul Premium, non-Lite.
Însă problema cu abonamentele Premium Lite este că nici măcar nu elimină toate reclamele, Google precizând că abonații Lite vor vedea în continuare anumite reclame mai puțin intruzive, considerate acceptabile în limbajul de marketing.
Alternativ, dacă accepți noul tarif de 29 sau 55 lei, costul beneficiilor YouTube Premium se apropie de prețul unui abonament standard la servicii televiziune prin cablu, sau costul unui abonament la telefonie mobilă, încât destul de mulți utilizatori probabil că vor cântării mai atent decizia de a rămâne sau nu abonați.