
După ce au redus actualul designul actualului model S25 Ultra la cea mai generică formă dreptunghiulară, cei de la Samsung par pregătiți să facă cerc complet readucând pentru succesorul Galaxy S26 Ultra o dotare cândva apreciată de fani, dar retrasă pentru a facilita un telefon cu profil mai subțire.
Camera foto cu apertură variabilă este considerată dotare esențială pentru pasionații de fotografie, de aceeași părere fiind și cei de la Xiaomi care au oferit această dotare în echiparea vârfului de gamă Xiaomi 14 Ultra de anul trecut. Doar pentru a lua exemplu de la rivalul Samsung, eliminând-o pentru succesorul Xiaomi 15 Ultra. Ghinion, pentru că Samsung ar pregăti reintroducerea camerei foto cu diafragmă ajustabilă pentru viitoarea serie Galaxy S26 Ultra.
Desigur, noua serie Galaxy S26 va include trei variante: Galaxy S26, Galaxy S26+ și Galaxy S26 Ultra. Iar în stilul caracteristic, Samsung va aduce îmbunătățirile cele mai „suculente” doar în echiparea modelului Ultra.
Potrivit zvonurilor de până acum, Galaxy S26 Ultra va imita actualul model Xiaomi 15 Ultra oferind o cameră periscope cu senzor de 200 MP. Dar nu oricum, ci un senzor special dezvoltat de Samsung pentru acest rol, cu dimensiune 1/1,5 inch și alte optimizări de finețe. În schimb, pentru camera principală ar urma să fie folosit tot un senzor de 200MP, dar puțin mai mare și mai performant, includerea unui sistem de lentile cu deschidere variabilă venind să augmenteze diferitele opțiuni de captură foto. Spre exemplu, utilizatorii vor putea obține portrete în care efectele de profunzime sunt cu adevărat autentice, Samsung renunțând la efectele „fake” care dau atât de multe rateuri în condiții mai dificile de fotografiere.
Potrivit informațiilor furnizate de Ice Universe, utilizatorii vor putea comuta între apertură F1.5 și F2.4, deocamdată nefiind sigur dacă sistemul va permite ajustare graduală, sau doar saltul între două moduri fixe. Selectarea diafragmei F1.5 ar accepta mai multă lumină în senzorul camerei, îmbunătățind calitatea imaginii în condiții de lumină slabă, dar cu compromisul unui câmp de focalizare mai îngust. Practic, la imortalizarea unui subiect de aproape întregul fundal ar fi ascuns într-un pronunțat efect de blur natural. În schimb, cu F2.4 vei putea obține poze mai clare în plan îndepărtat, dar cu dezavantajul unui nivel de zgomot crescut.