
Dacă ți se pare că tot mai multe dintre comentariile lăsate la postările Instagram (poate și pe Facebook) sunt neobișnuit de elaborate și politicoase în privința formulei de exprimare, ar putea fi pentru că Meta experimentează cu un motor AI pentru generarea de comentarii.
Probabil că ai auzit deja despre armatele de boți care „poluează” rețelele sociale cu milioane de comentarii generate la foc automat, parte din campanii de dezinformare/manipulare a opiniei publice pe subiecte dintre cele mai diverse (dar mai ales pe teme politice). Ei bine, nu despre asta este vorba. Meta testează o funcție pentru auto-generarea comentariilor cu ajutorul AI, la care utilizatorii Instagram să apeleze atunci când vor să comenteze cu minim de efort postările altor utilizatori.
Spre exemplu, nu ai inspirație pentru a lăsa un comentariu bine argumentat și convingător la o postare care ți-a stârnit interesul, dar în loc să abandonezi textul de câteva cuvinte accesezi meniul AI și-ți dezvolți ideea într-o frază cap-coadă. Sau poate că ești foarte comod și înclini să rezumi interesul tău la un simplu Like. Dar cu noul AI menu poți lăsa inteligența artificială să analizeze (gândească) pentru tine postarea, furnizându-ți o selecție de comentarii gata redactate din care să alegi mesajul care se potrivește cel mai bine intenției tale.
Spre exemplu, la o poză Instagram în care autorul arată o încăpere proaspăt redecorată AI-ul oferă trei variante de comentariu: „Sufragerie drăguță”, „Îmi place atmosfera confortabilă” sau „Locație grozavă pentru ședința foto”.
Chiar dacă aruncă în derizoriu secțiunea de comentarii, noua opțiune de comentarii „pentru leneși” vine să rezolve o problemă tot mai presantă cu care se confruntă Meta. Anume, aceea că platformele lui Mark Zuckerberg au devenit veritabile „muzee” populate de profiluri semi-abandonate și utilizatori apatici, care mai vizitează dar rareori postează sau interacționează cu conținutul distribuit de alți utilizatori. Iar pe lângă aceștia avem influenceri, grupuri și pagini de Facebook/Instagram care trebuie să fie cât mai animate, salvând aparențele pentru proprietarii acestora (eventual, și clienții de publicitate).
Cert este că oricare ar fi rețeaua de socializare pe care o frecventezi, devine tot mai dificil să eviți comentariile generate de AI. Mai ales pe teme sociale și subiecte sensibile, șansele de a ajunge să „te cerți” cu un chatbot au crescut în mod exponențial. Iar faptul că poți răspunde cu comentarii „fake”, dar aprobate/asumate de tine, nu rezolvă nicicum problema.