Meta vrea să implementeze feature-uri plătite pentru Instagram, Facebook și WhatsApp
Conform publicației The Verge, în cadrul companiei Meta se va crea o nouă divizie numită New Monetization Experiences care se va ocupa exclusiv cu implementarea de feature-uri plătite pentru Facebook, Instagram și WhatsApp. Această divizie va fi condusă de către Pratiti Raychoudhury, care a ocupat în trecut funcția de șef al diviziei de cercetare.
Chiar dacă Facebook și Instagram au deja feature-uri plătite pentu creatorii de conținut, se pare că această nouă divizie a companiei Meta va fi separată de aceste lucruri, deoarece Mark Zuckerberg a declarat într-o postare de pe Facebook faptul că Meta nu își va însuși niciun procent din câștigurile creatorilor de conținut până în 2023.
Nu au fost oferite detalii despre ce vor presupune mai exact aceste feature-uri plătite din viitor, dar John Hegeman, vicepreședintele monetizării din cadrul companiei, a declarat pentru The Verge faptul că Meta observă îndeaproape abordările concurenței. Platforme precum Twitter, Snapchat și Telegram au implementat deja feature-uri plătite care oferă noi opțiuni utilizatorilor.
O mare parte din veniturile companiei vin din zona reclamelor, motiv pentru care Hegeman a menționat că Meta nu va implementa opțiunea de a taxa utilizatorii pentru ca aceștia să nu mai vadă reclame.
Cred că avem în față niște oportunități prin care putem crea noi tipuri de produse, feature-uri și experiențe pentru care oamenii vor fi dispuși să plătească, dar să se și bucure pentru că o fac.
– John Hegeman, vicepreședintele monetizării din cadrul companiei Meta
Cum am spus și mai sus, Meta nu sunt singurii care avansează în zona de feature-uri plătite. Spre exemplu, TikTok a implementat anul acesta abonamente plătite pentru creatorii de conținut, iar Twitter a implementat Super Follows, prin care utilizatorii își pot taxa urmăritorii pentru conținut adițional.