Atunci când Facebook și-a schimbat numele în “Meta”, ceva îmi spune că aceștia nu se așteptau să fie dați în judecată de o companie cu același nume. Meta (sau Meta.is, așa cum o voi numi pentru restul articolului) este o companie care se ocupă cu realitatea augmentată, companie care ieri a anunțat că va da în judecată Meta lui Zuckerberg pentru încălcarea mărcii înregistrate, susținând că numele adoptat de fostul Facebook a încălcat drepturile brandului lor.
Cei de la meta.is vorbesc despre această problemă pe site-ul lor:
“Pe data de 28 octombrie 2018, Facebook a confiscat brandul și numele nostru, META, în care noi ne-am pus sângele, transpirația și lacrimile pentru a-l construi de-a lungul a doisprezece ani. Azi, după opt luni de negocieri făcute în bună credință cu Facebook dar fără rezultate, nu am rămas decât cu soluția de a da compania în judecată”. Aceștia mai spun și că “Meta nu mai poate acum să ofere bunuri și servicii sub acest nume, deoarece consumatorii vor crede cel mai probabil că bunurile și serviciile noastre provin din Facebook și că Meta este asociată cu toxicitatea acestei companii”.
Marca înregistrată deținută de Meta.is este încă valabilă, însă există șansa ca lupta din tribunal să nu fie în favoarea acestora, având în vedere că Facebook a atribuit nume cu mărci înregistrate separate pentru fiecare din serviciile lor. În plus, există și alte companii care au acest nume, cum ar fi un brand de băuturi alcoolice și un producător de proteze ortopedice. Reprezentanții Meta (sau Facebook) nu au comentat încă pe marginea acestui subiect, deci rămâne să vedem cum va evolua situația.