Dacă sunteți utilizatori de Instagram, probabil ați observat în ultimul timp o postare care este distribuită de foarte mulți oameni, care spune “Make Instagram Instagram again. Sincerely, everyone”. La ce se referă asta? Ei bine, la faptul că în ultimul timp, Instagram a început să “arunce” în feed-urile utilizatorilor din ce în ce mai multe video-uri, majoritatea fiind în legătură cu subiecte la întâmplare.
Am observat și eu faptul că aplicația îmi sugerează din ce în ce mai multe postări video despre subiecte care nu mă interesează și nici nu au legătură cu lucrurile pe care le urmăresc. Postarea pe care am menționat-o mai sus a ajuns la milioane de utilizatori, mai ales când a fost distribuită de Kylie Jenner, a treia cea mai urmărită persoană de pe Instagram, și de sora ei, Kim Kardashian, a șaptea cea mai urmărită persoană.
Directorul Instagram a recunoscut această problemă
Instagram a observat nemulțumirea utilizatorilor și a spus că va rezolva această problemă a algoritmului. Adam Mosseri, directorul companiei, a spus într-un newsletter că riscul pe care platforma și l-a asumat i-a ajutat pe ei, ca și companie, să învețe niște lucruri și să ia decizii mai bune în viitor. Mosseri a mai adăugat și faptul că aplicația va reduce cantitatea de postări recomandate în general, în urma plângerilor utilizatorilor în legătură cu faptul că li se bagă pe gât conținut pe care nu îl urmăresc.
Până la urmă, este o diferență clară (nu și pentru Instagram, în ultimul timp) între sugestiile care au legătură cu profilurile pe care deja le urmărești, care te ajută să descoperi lucruri noi în zona ta de interes și sugestiile de conținut care este doar foarte urmărit în general, dar nu are legătură cu lucrurile care te interesează.
Faptul că TikTok a devenit atât de popular se pare că lasă amprenta pe mai toate platformele. O parte din utilizatorii de social media vor să vadă în majoritatea timpului sau chiar mereu conținut video, ca urmare a dorinței de a vedea o cantitate cât mai mare de conținut într-un timp foarte scurt. Astfel, conținutul video a acaparat o parte din ce în ce mai mare a Instagram-ului, spre dezamăgirea utilizatorilor care vor să folosească platforma pentru ce a fost făcută ea de fapt, adică pentru postări reprezentate de imagini și video-uri scurte.