ȘtiriAutoTech&IT

Tesla Cybertruck, rechemat pentru blocarea pedalei de accelerație

Supranumit „tancul din Inox”, sau mașina de spălat dacă îl privești din spate la semafor, Tesla Cybertruck are parte de prima rechemare în service. Și e pentru o problemă destul de gravă.

Tesla Cybertruck este primul EV cu sistem steer-by-wire, unde volanul nu este direct conectat la roți și te bazezi în schimb pe un computer pentru controlarea direcției. Cam ca la simulatoarele auto. Iar cum mașina e mare și grea, e destul de mișto să nu simți greutatea roților în timp ce tragi de volan. În plus mașina are și alte trucuri, cum ar fi cotire cu roțile din spate și ajustare dinamică a sensibilității volanului. Altfel spus, Tesla Cybertruck poate coti prin parcarea de la supermarket ca și cum ar fi un cărucior de cumpărături, luând prin surprindere noii proprietari care se așteaptă să navigheze cu un „vapor din inox”. Dar nu cu volanul sunt probleme, Tesla dublând de la un capăt la altul acest sistem esențial, orice eroare apărută la mecanismul principal declanșând imediat sistemele de rezervă, plus un mesaj de eroare cât tot ecranul de pe consola centrală, solicitând oprirea imediată pe marginea drumului.

Dar pedala de accelerație, partea mecanică pe care apeși cu piciorul, nu are voie să rămână blocată indiferent de poziție, în caz contrar „tancul din Inox”  devenind cât se poate de amenințător.

Cert este că problema e suficient de serioasă încât Tesla să recheme toate cele 3878 exemplare Cybertruck vândute până acum Statele Unite. Dar asta e până la urmă o problemă minoră pentru compania cu acoperire globală, care tocmai a anunțat concedierea a 10% din personal, la scurt timp după ce pe „ bursa zvonurilor” au apărut informații despre anularea proiectului Tesla Model 2, EV-ul mult mai ieftin care urma să înlăture și ultima barieră în calea adoptării la scară largă a mașinilor cu propulsie electrică.

Vestea „bună” ar fi că Tesla Cybertruck nu se vinde în Europa și nici nu are mari șanse să ajungă aici prea curând. Construcția cu suprafețe colțuroase din oțel nedeformabil intră în contradicție flagrantă cu legislația europeană pentru protecția pietonilor.

Revenind la problema cu pedala de accelerație, Tesla a confirmat pentru autoritatea americană NHTSA că pedala se poate disloca din poziția sa normală, putând fi agățată în capitonajul adiacent din zona picioarelor. Problema ar fi pornit de la folosirea unui ”săpun lubrifiant neaprobat în timpul procesului de asamblare a mașinii”, cauzând retenția insuficientă a modulului pedalei de acceleratie, care se poate disloca în timpul utilizării normale. Tesla confirmă că va înlocui componenta problematică pentru toate mașinile afectate, totodată echipând mașinile noi cu o pedală de accelerație reproiectată.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button