
Cu nume oarecum înșelător și design inspirat de la competiție, Xiaomi SU7 debutează pe piața din China la un preț mai mic decât principalul rival, Tesla Model 3, promițând o experiență superioară la condus și autonomie mai mare.
Citind denumirea Xiaomi SU7 ai fi iertat dacă pe gură se aude SUV, iar în gând ți se întipărește noțiunea de ”mașină sport”. SU7 (Speed Ultra 7) nu este un SUV (Sports Utility Vehicle) iar mașină sport, doar în măsura în care și alte EV-urile cu motorizări decente pot face de râs o mașină pe combustie cu „pedigri”.
Xiaomi promitea anul trecut că va lansa primul său model EV în 2024 și s-a ținut de cuvânt, compania subminând serios poziția rivalului Tesla Model 3. Deocamdată, doar în piața din China. Cu preț de 215,900 yuan (~29,903 dolari americani), SU7 a strâns deja undeva la 100.000 de precomenzi, mașina așteptată să intre oficial la vânzare la începutul lunii aprilie având cel mai în forță debut din istoria pieței EV.
Mașina care în echiparea de bază este cu 9000 de dolari mai ieftină decât Tesla Model 3 este de fapt oferită în 3 variante: SU7, SU7 Pro și SU7 Max, ultimele două cu prețuri de 245.900 yuan și 299.900 yuan.
Dacă la Tesla Model 3 autonomia maximă disponibilă este de 598 km, la un preț de aproape 500.000 de yuan, Xiaomi promite 698 km autonomie la prețul echipării de bază SU7 și până la 809 km în echiparea de top, cu două motoare și tracțiune integrală. Iar dacă vă întrebați, capacitățile bateriilor sunt de 73.6kWh și 94.3kWh.
EV-urile SU7 vor beneficia de integrare cu sistemul de servicii Xiaomi, prin intermediul Hyper OS. La fel ca rivalul Tesla, Xiaomi va oferi o experiență multimedia comprehensivă, cu diferența că propriul ecosistem de servicii vine dezvoltat de la zero pentru a satisface nevoile consumatorilor din China.
Cât despre disponibilitatea Xiaomi SU7 în piețele globale, producătorul nu oferă deocamdată un calendar de lansare, însă pagina de produs apărută inclusiv pe site-ul mi-home.ro sugerează că disponibilitatea europeană nu poate întârzia prea mult.
Potrivit CEO-ului Lei Jun, Xiaomi țintește să intre în ”Top 5 cei mai mari producători auto din lume”. Nu doar pe segmentul EV, ci din lume.