
După ce a „furat” toate privirile la MWC 2024, Xiaomi este pe cale să livreze clienților primele exemplare Xiaomi SUV7 (Speed Ultra 7), noul său EV.
Xiaomi promitea anul trecut că va lansa primul său model EV în 2024, și s-a ținut de cuvânt. Însă doar pentru piața din China. Spre deosebire de Apple, care a „ucis” visul Apple Car după miliarde de dolari investiți și tocmai când multe dintre inovațiile dezvoltate cu ajutorul unei echipe uriașe de ingineri începeau să prindă contur, Xiaomi a mers înainte cu filiala Xiaomi EV înființată anul trecut, livrând în timp record primul EV comercial.
Xiaomi a promis recent că va investi în următorii 10 ani 10 miliarde de dolari în businessul său EV, cam cât a investit și Apple în Project Titan, în ultimii 10 ani. Iar dacă de Project Titan s-a cam ales praful, Xiaomi intră în piața ultra-competitivă din China la viteză „Speed Ultra”, SUV-ul inspirat de un EV occidental cu nume neprecizat urmând să fie livrat în ritm de 200.000 vehicule pe an.
Cu experiență dovedită în ce privește livrarea de produse la calitate aproape-premium la prețuri greu de refuzat, Xiaomi probabil că va contribui semnificativ la intensificarea războiului prețurilor cu rivali precum BYD și Tesla, cel din urmă ieșind cel mai „șifonat”.
Potrivit CEO-ului Lei Jun, Xiaomi țintește să intre în ”Top 5 cei mai mari producători auto din lume”. Nu doar pe segmentul EV, ci din lume. Iar compania ar putea avea resursele să-și ducă planul la îndeplinire, business-ul smartphone generând ani de-a rândul venituri consistente pe care Xiaomi le-ar putea canaliza mai departe într-o investiție cu mult potențial de creștere.
Revenind la SUV7, șeful Xiaomi spune că acesta vine cu un ”super motor electric”, tehnologiile folosite permițând niveluri de accelerație mai rapide decât unele EV-uri Tesla sau Porsche. Și pentru că vorbim despre o companie de tehnologie, tehnologiile software create de Xiaomi vor juca cu siguranță un rol important. Spre deosebire de Ford, Mercedes, sau Volkswagen, Xiaomi este în primul rând o companie de tehnologie și abia apoi producător auto, iar asta ar trebui să dea de gândit celor din birourile Tesla.
Xiaomi SUV7 va fi produs în colaborare cu BAIC Group, companie de stat cu sediul la Beijing și finanțată puternic de Partidul Comunist Chinez. Altfel spus, găsirea finanțării necesare pentru creșterea volumului de producție la ținta anunțată nu va fi o problemă. La fel și profitul realizat (sau nu) prin vânzarea la scară comercială a EV-urilor ieșite pe linia de asamblare. În urma anunțului cotațiile acțiunilor Xiaomi au crescut cu peste 10 % la bursa din Hong Kong.
Între timp, Tesla a fost nevoită să taie mii de dolari din prețul EV-urilor vândute către consumatorii chinezi, doar pentru a rămâne în competiție cu producătorul local BYD, care a redus și el prețurile.