
Pfui, ce nebunie de proiect am avut. Iată-ne însă ajunși la ultima parte din povestea intitulată NVIDIA Reflex. O mică recapitulare pe repede înainte: am învățat ce e input lag-ul, am văzut cum poate fi contracarat, am făcut cunoștință cu monitoarele și moușii compatibili cu tehnologia de la NVIDIA și acum este timpul pentru ultimul upgrade. Am scos de la naftalină NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, am legat-o la platformă și am trecut la treabă.
Metodologia de testare a rămas aceeași. Avem un monitor Samsung cu rezoluție 1440p la 240Hz, așa că testele le-am făcut aici și la FullHD. În plus, fiind vorba despre o placă video RTX am decis să adaug și Portal with RTX ca să întregim colecția de jocuri și cu ocazia asta, am apucat să mă mai joc niște Portal. Până la urmă este una dintre seriile mele favorite de jocuri.
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 1
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 2
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 3
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 4
Joc | Rezoluție | Setări | Latență |
Call of Duty: Modern Warfare II | 1440p | Basic | 16ms |
Ultra | 21ms | ||
1080p | Basic | 11ms | |
Ultra | 17ms | ||
Portal with RTX | 1440p | Low | 79ms |
Ultra | 117ms | ||
1080p | Low | 46ms | |
Ultra | 63ms | ||
Destroy All Humans! 2 Reprobed | 1440p | Low | 20ms |
Ultra | 33ms | ||
1080p | Low | 19ms | |
Ultra | 33ms | ||
Overwatch II | 1440p | Low | 4ms |
Ultra | 13ms | ||
1080p | Low | 4ms | |
Ultra | 7ms |
Vedem din start că upgrade-ul la NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti se simte foarte tare. Unde vedeam latență de până la 100+ ms cu GTX 1060 de 6GB, după ce-am făcut trecerea la placa din generația trecută singurul joc care mi-a pus probleme a fost Portal with RTX dat în blană fără DLSS. Și chiar și în ăsta am văzut un maxim de 117ms. Overwatch 2 la 1440p Ultra nu a trecut de 13ms, Destroy All Humans! 2 Reprobed a înregistrat un maxim de 33ms, iar Call of Duty Modern Warfare II nu a sărit de 21. Iar astea așa, fără Reflex, deci e loc de mai bine.
Cum influențează NVIDIA Reflex rezultatele deja bune?
O să vă spun încă din start că impactul nu mai este chiar atât de mare pe cât a fost în cazul plăcii mai vechi. Dar asta nu ar trebui să fie o noutate, întrucât am cam decis acum vreo doi ani că NVIDIA Reflex este o tehnologie al cărui impact îl resimțim mai tare pe sisteme ceva mai slăbuțe. Asta nu m-a scăpat însă de o sesiune de testare îndelungată, iar rezultatele arată cam așa.
Joc | Rezoluție | Setări | Latență | Reflex ON | Boost |
Call of Duty: Modern Warfare II | 1440p | Basic | 16ms | 11ms | 11ms |
Ultra | 21ms | 17ms | 16ms | ||
1080p | Basic | 11ms | 10ms | 8ms | |
Ultra | 17ms | 14ms | 12ms | ||
Portal with RTX | 1440p | Low | 79ms | 53ms | 54ms |
Ultra | 117ms | 76ms | 77ms | ||
1080p | Low | 46ms | 33ms | 34ms | |
Ultra | 63ms | 44ms | 45ms | ||
Destroy All Humans! 2 Reprobed | 1440p | Low | 20ms | 20ms | 18ms |
Ultra | 33ms | 34ms | 27ms | ||
1080p | Low | 19ms | 20ms | 16ms | |
Ultra | 33ms | 31ms | 25ms | ||
Overwatch II | 1440p | Low | 4ms | 3ms | 3ms |
Ultra | 13ms | 7ms | 6ms | ||
1080p | Low | 4ms | 3ms | 3ms | |
Ultra | 7ms | 8ms | 4ms |
De-a dreptul impresionant! Mai știți că vă spuneam de Portal with RTX că a atins un maxim de 117ms la 1440p Ultra? Cu Reflex activat a picat la 76ms. Dar mai impresionante sunt rezultatele din jocurile fără Ray Tracing. În Destroy All Humans! 2 Reprobed valoarea maximă a fost de 27ms la 1440p Ultra, în Modern Warfare II am văzut maxim 16ms, în timp ce Overwatch II a scos niște rezultate de-a dreptul ireale: 6ms latență la 1440p Ultra, iar valoarea cea mai de jos a fost de 3ms la FullHD Low. În punctul ăsta jocul stătea lejer la 600FPS, adică limita maximă din setări.
Concluzii
Asta confirmă încă o dată ce vă spuneam în materialele precedente. Când ai hardware puternic și monitor pe măsură, NVIDIA Reflex vine doar ca o completare a experienței. Se poate trăi bine-mersi și fără, însă nu strică. Daaaar dacă în configurația ta nu se regăsește o astfel de placă, și sunt puțini cei care au așa ceva, o să simți impactul pozitiv pe care îl aduce cu ea această tehnologie. Când vorbim de 10ms, scăderea până pe la 4-5 nu este atât de dramatică. În schimb, cu GTX 1060, scăderile de la 70ms la 30ms și-au făcut simțită prezența în special în shooterele competitive unde cu cât joci mai mult, cu atât simți mai mult diferențele.
Dacă sunteți în căutarea unui PC de gaming cu placă video RTX 3000 de la NVIDIA, puteți arunca o privire în oferta celor de la IT Direct!
Recomandările de astăzi sunt Apache și Waverider by ITD Custom Works.
Cât despre Boost, v-am spus ce face. Teoretic e un soi de auto-overclock prin intermediul căruia placă video dă tot ce poate pentru a-ți oferi cât mai multe FPS și cât mai puține milisecunde întârziere. În practică rezultatele variază. NVIDIA Reflex Boost poate reprezenta o diferență pozitivă, însă poate avea și un impact negativ atunci când placa este deja la 100% utilizare. Nu pot să-mi explic foarte clar de ce am avut latență mai are atunci când am activat funcția asta, dar o s-o iau drept o anomalie și o s-o las așa. Dacă jocurile tale favorite au opțiunea NVIDIA Reflex în setări, cea mai bună alegere este s-o activezi. Indiferent de hardware, îmbunătățirile sunt acolo și sunt gratis. Gamerii cu configurații mai slabe sunt cei care se vor bucura cel mai mult de această tehnologie, iar pasionații de eSports cu sisteme scumpe pot fi siguri că vor avea cea mai mică latență în jocuri.