
În materialul precedent v-am explicat mai pe larg ce este acela input lag și cum poate influența negativ experiența de gaming. Dar fiecare problema are și-o rezolvare, iar în cazul de față aceasta se numește NVIDIA Reflex. O tehnologie creată de producătorul de plăci video care scade mult din impactul pe care îl are latența asupra sesiunilor de joc.
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 1
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 2
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 3
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 4
Odată activată, tehnologia de la NVIDIA sincronizează procesorul și placa video astfel încât lista de sarcini în așteptare este eliminată și informația este transmisă direct către placa video care o afișează pe ecran aproape instaneu. Asta este posibil grație celor două componente care alcătuiesc NVIDIA Reflex:
- Reflex SDK – Asta este componenta software, ori mai simplu, bucata pe care dezvoltatorii o integrează în motorul grafic al unui joc. Cu ajutorul acesteia motorul grafic trece la un model de muncă just-in-time. Pe scurt, informația trece direct de la CPU la GPU fără nici un fel de timp de așteptare, pentru un maxim de FPS și un minim de input lag.
- Latency Analyzer – Input lag-ul nu este o problemă chiar nouă, însă abia în ultimii ani a revenit în atenția gamerilor. Nefiind ceva important, nu prea există unelte cu care să putem măsura latența asta… sau cel puțin nu existau. NVIDIA Reflex Latency Analyzer face fix asta și nu calculează doar latența sistemului, ci latența direct la nivelul monitorului și al mouse-ului. Despre astea vom vorbi într-un articol dedicat.
Ce impact are NVIDIA Reflex în jocuri?
Acum că știm ce este NVIDIA Reflex și ce face, vreau să revenim la rezultatele obținute în materialul precedent. Atunci am folosit Call of Duty Modern Warfare II, Destroy All Humans! 2 Reprobed, Overwatch 2 și o placă NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB pentru a determina latența sistemului meu. Astăzi ducem lucrurile la următorul nivel și discutăm despre modul în care Reflex scade din aceast input lag.
Joc | Rezoluție | Setări | Latență | Reflex ON | Boost |
Call of Duty: Modern Warfare II | 1080p | Basic | 38ms | 34ms | 33ms |
Ultra | 62ms | 58ms | 55ms | ||
Destroy All Humans! 2 Reprobed | Low | 41ms | 32ms | 30ms | |
Ultra | 93ms | 60ms | 56ms | ||
Overwatch II | Low | 60ms | 52ms | 51ms | |
Ultra | 54ms | 31ms | 30ms |
Din meniul de setări grafice ale jocului am activat tehnologia NVIDIA și am dat drumul la încă o sesiune de joacă (O, nu!) pentru a înregistra diferențele. În Call of Duty Modern Warfare II la setări Basic și rezoluție FullHD am scăzut de la 42ms la 32ms. Asta înseamnă o îmbunătățire de aproximativ 25% doar pentru că am activat un switch. În teorie există încă o setare numită Boost prin intermediul căreia placa video se dezlănțuie și oferă performanță chiar și mai bună, însă diferența a fost extrem de mică între cele două setări de NVIDIA Reflex. Chiar și-așa a existat și am primit un boost gratuit, deci nu mă pot plânge.
Am urcat grafica la Ultra, am activat NVIDIA Reflex și am înregistrat o îmbunătățire de 28 de procente, ceea ce înseamnă că schimbarea la un model de lucru just-in-time și-a făcut simțită prezența. La fel ca și mai devreme, după activarea modului Boost nu am văzut nicio schimbare imensă, dar a existat.
În Destroy All Humans! 2 Reprobed am înregistrat o scădere cu 22% a latenței după activarea Reflex la setările Low, iar după Boost diferența a devenit de 27%. Cu setările Ultra am văzut o scădere mai spectaculoasă a input lag-ului, astfel activarea funcției de la NVIDIA a rezulat într-o îmbunătățire de 35 de procente, iar cu Boost am ajuns la 40%. Asta da diferență! Și să v-o spun sincer, cel puțin în cazul acestui joc s-a simțit destul de tare.
Dacă sunteți în căutarea unui PC de gaming cu placă video RTX 3000 de la NVIDIA, puteți arunca o privire în oferta celor de la IT Direct!
Recomandarea de astăzi este Tomahawk by ITD Custom Works.
Ajungem într-un final la Overwatch 2 unde media FPS a fost foarte bună și latența decentă chiar și fără Reflex. Am scăzut 8ms la setări Low și 23ms la Ultra. Volorile astea au fost toate înregistrate pe un monitor FullHD la 60Hz, iar în materialul următor veți putea observa niște diferențe cu adevărat spectaculoase, când facem trecerea la un monitor 1440p cu rată de refresh de 240Hz. Și cu asta punem capăt și acestui articol care servește drept a doua din patru părți. În următoarele materiale vom discuta despre monitoare și plăci video ceva mai puternice, așa că rămâneți pe-aproape. Ah da, iar pe măsură ce vor fi postate voi lega articolele între ele ca să puteți urmări mai ușor întreaga serie de postări despre NVIDIA Reflex.