
Până acum am văzut ce știe să facă NVIDIA Reflex pe o configurație entry-level cu un monitor FullHD la 60Hz. Capabilitățile acestei tehnologii nu se opresc aici, ci au un impact pozitiv și pentru cei cu setup-uri ceva mai “de gaming” așa că astăzi trecem la următorul nivel și vorbim despre cum se descurcă GTX 1060 6GB cu Reflex pe un monitor Samsung Odyssey G7 de 27” cu rezoluție 1440p și rată de refresh a ecranului de 240Hz. Jocurile rămân aceleași, configurația hardware este la fel.
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 1
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 2
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 3
- NVIDIA Reflex pe înțelesul tuturor – Partea 4
Înainte de a trece la rezultate, o să fac însă o mică recapitulare a celor întâmplate până acum. Am început sesiunea de testare prin măsurarea latenței din Call of Duty Modern Warfare II, Destroy All Humans! 2 Reprobed și Overwatch 2 fără să folosim nici un fel de truc. Doar ce ne-au oferit jocurile pe un monitor 1080p60. Odată ce-am făcut trecerea la o rată de refresh mult mai mare și o rezoluție superioară, am văzut câteva schimbări, iar lucrurile stau cam așa.
Joc | Rezoluție | Setări | Latență | Reflex ON | Boost |
Call of Duty: Modern Warfare II | 1440p | Basic | 55ms | 49ms | 47ms |
Ultra | 92ms | 83ms | 81ms | ||
1080p | Basic | 38ms | 34ms | 33ms | |
Ultra | 62ms | 58ms | 55ms | ||
Destroy All Humans! 2 Reprobed | 1440p | Low | 68ms | 41ms | 41ms |
Ultra | 161ms | 94ms | 104ms | ||
1080p | Low | 41ms | 32ms | 30ms | |
Ultra | 93ms | 60ms | 56ms | ||
Overwatch II | 1440p | Low | 32ms | 17ms | 16ms |
Ultra | 60ms | 27ms | 28ms | ||
1080p | Low | 22ms | 14ms | 13ms | |
Ultra | 44ms | 21ms | 20ms |
Observați din start că la rezoluție 1440p cu setările maxime, GTX 1060 și-a arătat vârsta. Putem să înțelegem asta din latența imensă la care au rulat jocurile. Tot aici vedem și primele rezultate în care funcția de Boost mai mult a încurcat decât să ajute, chestie care iese în evidență în Destroy All Humans! 2 Reprobed și Overwatch 2 la 1440p Ultra. Per total însă, beneficiile oferite de NVIDIA Reflex sunt mari. Vedem îmbunătățiri de aproape 50% în Overwatch 2, niște schimbări aproape la fel de mari în Destroy All Humans! 2 Reprobed și niște valori ceva mai mici, însă în continuare sesizabile, în Call of Duty Modern Warfare II.
Monitor cu NVIDIA Reflex, ce mai e și asta?
Suportul NVIDIA Reflex nu se oprește la un soft de măsurat latența PC și atât. Una dintre componentele de bază ale acestei tehnologii este Latency Analyzer, iar ăsta vine și în formă fizică drept un add-on pentru anumite monitoare. În testele precedente am mai folosit un Alienware AW2521H, monitor care integrează acest modul și mi-a permis să măsor atât latența ecranului, dar și pe cea a mouse-ului. În felul ăsta am și statistici complete și pot afla ușor care este sursa de input lag din configurația mea.
În poza de mai sus puteți vedea lista de monitoare compatibile cu NVIDIA Reflex. Fiecare dintre acestea beneficiază de funcția de măsurare a latenței. Ca să înțelegeți ce este și cum merge, din meniul monitorului selectezi funcția de Latency Analyzer și îți va apărea pe ecran un chenar dreptunghiular. Acesta poate fi mutat și trebuie așezat într-o zonă a ecranului care reacționează la click; un exemplu bun este țeava armei dintr-un shooter pentru că fiecare glonț generează un flash pe care softul îl poate măsura cu ușurință.
Lista de compatibilitate include și câțiva mouși, însă aici mi se pare mult mai ușor să vă las direct link-ul ca să vă căutați singuri modelul preferat. În sesiunea de testare am folosit un Logitech G Pro Superlight și a funcționat fără nici un fel de problemă. Și tot în această listă puteți găși și jocurile compatibile cu NVIDIA Reflex.
Dacă sunteți în căutarea unui PC de gaming cu placă video RTX 3000 de la NVIDIA, puteți arunca o privire în oferta celor de la IT Direct!
Recomandarea de astăzi este Blanche by ITD Custom Works.
Și cu asta, am pus punct și celui de-al treilea articol din seria de patru dedicate acestei tehnologii. În prima parte am învățat ce este input lag-ul și l-am măsurat, în cea de-a doua am vorbit despre NVIDIA Reflex și am observat îmbunătățirile pe care le aduce, iar în materialul de astăzi am făcut upgrade la monitor și am urmărit comportamentul într-un scenariu ceva mai demanding. În ultima parte o să facem upgrade la o placă NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti pentru a vedea cât de utilă este tehnologia asta și pe un build high-end și tragem o concluzie pentru întreaga serie de articole. Stați pe-aproape!