ȘtiriTech&IT

McDonald’s încheie parteneriatul cu IBM pentru tehnologia de automatizare a comenzilor drive-thru

Alte experimente AI oprite sau cu rezultat neclar

McDonald’s, gigantul fast-food din Chicago, a anunțat că va încheia parteneriatul cu IBM pentru tehnologia de preluare automată a comenzilor drive-thru, scrie publicația Restaurant Business. Este una din rarele ocazii în care aflăm despre un experiment cu AI care este oprit, dar au mai fost și altele.

McDonald’s și testul de doi ani care se încheie

Începând din 2021, McDonald’s a colaborat cu IBM pentru a testa un sistem automatizat de preluare a comenzilor în peste 100 de locații drive-thru. Scopul acestui test a fost de a determina dacă tehnologia AI poate accelera serviciul și simplifica operațiunile. Deși testul a avut succese notabile, compania a decis să oprească implementarea actuală și să exploreze alte soluții de comandă vocală.

@that_usa_guy

Trying the McDonald’s AI drive thru….Again @McDonald’s Corporate #fail

♬ original sound – Dal JustDal

„Deși au existat succese până acum, considerăm că există o oportunitate de a explora mai pe larg soluțiile de comandă vocală,” a declarat Mason Smoot, directorul operațiunilor pentru restaurantele McDonald’s din SUA. „După o analiză atentă, McDonald’s a decis să încheie parteneriatul actual cu IBM pentru preluarea automată a comenzilor și tehnologia va fi oprită în toate restaurantele, care o testează cel târziu până pe 26 iulie 2024.”

Cum funcționa sistemul și ce rezultate a avut

În perioada de testare, sistemele AI furnizate de IBM au înlocuit personalul uman la preluarea comenzilor drive-thru, generând reacții diverse din partea clienților. Pe de o parte, tehnologia a demonstrat capacitatea de a încuraja clienții să cumpere mai multe produse. Pe de altă parte, a întâmpinat și probleme de acuratețe a comenzilor, unele dintre acestea devenind virale pe platforme precum TikTok.

McDonald's drive-thru foto Pexels

Sistemele AI au fost mai accesibile generațiilor tinere, precum Gen Z și Millenniali, însă au prezentat dificultăți pentru clienții mai în vârstă, mai atehnici. În ciuda acestor provocări, McDonald’s ar plănui să continue explorarea acestei tehnologii cu un alt partener. OpenAI, fii pe fază!

Alte experimente AI oprite sau cu rezultat neclar

Nu știu câți își mai amintesc azi de Tay (Thinking About You), un chatbot dezvoltat de Microsoft și lansat pe platformele de socializare Twitter, Kik și GroupMe în martie 2016. La scurt timp după lansare, Tay a devenit subiectul unei mari controverse. Datorită designului său care îi permitea să învețe din interacțiunile cu utilizatorii, Tay a început să preia comportamente și limbaj ofensator de la unii utilizatori de pe Twitter. În decurs de câteva ore, Tay a început să posteze mesaje inadecvate, rasiste și misogine, reflectând influențele negative ale celor care interacționau cu inteligența artificială. Și la mai puțin de 24 de ore după lansare, Microsoft a dezactivat Tay pentru a preveni alte postări ofensatoare.

Tesla Autopilot: Sistemul de conducere autonomă dezvoltat de Tesla a fost subiectul multor discuții. Deși a avut momente impresionante, cum ar fi capacitatea de a naviga pe autostrăzi și de a evita obstacole, au existat și accidente tragice asociate cu utilizarea Autopilotului. Aceasta a ridicat întrebări despre responsabilitatea AI în situații critice. De curând sistemul de conducere autonomă al Tesla a intrat în atenția justiției americane.

Tesla este investigată de Departamentul de Justiție al SUA sub suspiciunea că ar fi înșelat investitorii și clienții în legătură cu opțiunile de conducere autonomă a vehiculelor sale electrice, potrivit unor surse care au discutat cu Reuters. Anchetatorii sugerează că declarațiile companiei și ale CEO-ului Elon Musk, privind capacitatea automobilelor de a se conduce singure, ar putea fi înșelătoare.

Companiile precum McDonald’s, dar și altele, testează aceste soluții cu AI nu de dragul tehnologiei în sine, ci pentru că vor un avantaj în fața concurenței și soluții pentru scăderea numărului de angajați / costurilor cu forța de muncă și creșterea profitului. Realitatea e că inteligența artificială actuală nu e atât de avansată când o pui la lucru, față de un angajat mediu. În schimb, nu cere salariu, dar asta nu înseamnă că e complet lipsită de costuri.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button