
Google promite să îmbunătățească experiența de vizionare YouTube afișând mai puține reclame pe TV, dar considerabil mai lungi. Aceeași strategie va fi folosită și pentru clipurile YouTube Shorts.
Aparent, reclamele YouTube scurte și dese sunt chiar mai agasante pe TV decât pe mobil, utilizatorii preferând mai degrabă să aibă pauze publicitare după modelul televiziunii clasice. Recunoscând această problemă, Google a anunțat încă din luna septembrie că explorează modalități de a reduce întreruperile la vizionarea YouTube pe TV. Iar în mod predictibil soluția găsită este reducerea numărului de reclame. Dar cum să faci asta fără să scazi și veniturile din publicitate? Păi cu pauze publicitare mai lungi.
După luni de testare, noul format de reclame intenționat pentru utilizatorii care urmăresc YouTube pe Smart TV debutează acum la nivel global. Google dă asigurări că nu va exagera cu reclamele lungi, lungimea pauzelor publicitare fiind ajustată proporțional cu durata clipului urmărit, fiind exceptate producțiile YouTube mai scurte de cinci minute.
Potrivit măsurătorilor realizate în etapa de testare, introducerea pauzelor publicitare mai lungi a îmbunătățit cu 29% timpii de vizionare ai stream-urilor YouTube, urmăritorii având mai puține ocazii să abandoneze vizionarea la întâlnirea unei pauze de reclame.
De asemenea, YouTube face încă o concesie în favoarea utilizatorilor, răspunzând solicitării de a afișa un cronometru care să arate timpul total rămas din pauza publicitară și nu doar numărul de reclame. Astfel, vei putea număra secundele până la capăt, sau da skip imediat ce durata minimă de vizionare este atinsă.
Aceeași strategie va fi aplicată și clipurilor Shorts, YouTube anunțând că ratele de vizionare pe TV au crescut cu 100% în testele făcute cu reclame video de câte șase secunde. Și aici vei putea folosi telecomanda televizorului pentru a da skip reclamelor pe măsură ce apar.