Reclamele vor bântui în cele din urmă inclusiv secțiunea YouTube Shorts
De câte ori nu ți s-a întâmplat să renunți la vizionarea unui clip de pe Facebook pentru că fix la jumătatea sa apare o reclamă? Eu am pățit de foarte multe ori și asta m-a enervat atât de tare încât am renunțat cu totul la această practică. De bine, de rău, mă feresc de TikTok precum Lucică de tămâie, dar mai scap un ochi, doi, pe YouTube Shorts. Nu de alta, dar petrec mult timp pe YT și clipurile scurte din această secțiune sunt ceva mai răsărite, să zic.
Apare însă o problemă, și anume inevitabilul. Da, mă refer la introducerea reclamelor pe platformă, în mare parte datorită numărului de utilizatori care a crescut foarte mult în ultima vreme. De anul trecut și până acum, utilizarea YouTube Shorts a devenit de patru ori mai mare, iar acest succes care încearcă să-i sară la beregată lui TikTok va atrage după sine experimentul ad-based al celor de la Google.
YouTube Shorts va avea aceeași soartă ca multe alte platforme
Bloomberg precizează că dezvoltatorul a început deja o serie de teste pentru introducerea de reclame. Pentru început, vor crește șansele ca utilizatorii să întâmpine niște ad-uri care marketează instalarea unei aplicații sau mai știu eu ce promoții. Progresul experimentului va fi influențat de feedback-uri și de eventualele rezultate, după cum spune reprezentantul Philipp Schindler.
Chiar și cu aceste numere în creștere, utilizatorii și conținutul de pe YouTube Shorts nu a contribuit la îndeplinirea target-ului impus de investitori. Întregul YT a generat un profit de 6,87 miliarde de dolari spre deosebire de acele 7,48 miliarde așteptate de investitori. Separat, Shorts are în medie 30 de miliarde de vizualizări zilnice, dar știi cum e faza aia, we gotta pump those numbers up, those are rookie numbers. Și cum altfel să faci rost de bani dacă nu prin sisteme de advertising. Acuma, cine știe, poate acea taxă de protecție care te ferește de reclamele din videoclipuri va avea bunul simț să acopere și secțiunea Shorts.