ȘtiriTech&IT

YouTube, dat în judecată în Europa pentru detectarea extensiilor adblock

Potrivit acuzațiilor depuse la un tribunal din Irlanda, modalitatea prin care YouTube detectează folosirea extensiilor adblock și aplicații care blochează reclamele YouTube contravine legislației europene privind protecția datelor.

Alexander Hanff, expert în securitate cibernetică și consultant în domeniul protecției datelor, acuză Google de folosirea unor script-uri YouTube care acționează precum un sistem de interogare a browser-ului web, cerând informații despre configurația acestuia și extensiile instalate. Totul, fără o informare prealabilă a utilizatorilor și cu atât mai puțin obținerea unui consimțământ pentru aceste practici.

„Consider că noul script YouTube este un program spyware – și anume tehnologie de supraveghere, deoarece este implementat fără știrea mea sau autorizarea pe dispozitivul meu cu scopul exclusiv de a-mi intercepta și monitoriza comportamentul (indiferent dacă reclamele se încarcă sau nu în browserul meu sau sunt blocate de o extensie AdBlock),” a spus acesta într-o declarație acordată pentru publicația The Register.

youtube-ad-blockers-not-allowed

„Am ales să merg pe calea plângerii penale, deoarece, din punct de vedere istoric, autoritățile de reglementare din UE au fost absolut groaznice în a pune în aplicarea directivelor ePrivacy, privind confidențialitatea electronică și vreau să spun foarte rău, aș argumenta chiar și neglijent”, a menționat Hanff în declarația sa.

Suspiciunile privind încălcarea legislației GDPR europene vin precum cireașa de pe tort, în urma campaniei declanșată împotriva utilizatorilor care folosesc extensii de tip ad-blocker sau aplicații modificate pentru eliminarea reclamelor YouTube.

În prezent, experiența YouTube free este, probabil, la cel mai jos nivel din istorie, din punct de vedere al disconfortului creat de reclamele afișate cu orice ocazie (înainte, în timpul, sau după clipul YouTube), multe venind în calup de câte două, cu sau fără opțiune skip. Îndemnați tot mai insistent către opțiunea de abonament YouTube Premium, mulți dintre utilizatorii platformei află abia acum despre existența soluțiilor adblock, campania de „educare„ încercată de Google transformându-se într-un război al nervilor cu utilizatorii tot mai frustrați. Unde mai pui că Google este în plin proces de scumpire a abonamentelor YouTube Premium, tarifele majorate aplicându-se cu prioritate noilor abonați.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button