GAMINGRSS PaginaDeMediaTECH

Xbox Series X nu garanteaza ca toate jocurile vor rula la 60FPS

Xbox Series X de la Microsoft se mandreste cu niste specificatii cu adevarat impresionante. In teorie, acesta n-ar trebui sa aiba nici o problema in a rula jocuri la 60FPS. Cel putin la rezolutie 1080p, dar chiar si in 4K n-ar trebui sa fie chiar atat de greu. Se pare insa ca Microsoft nu obliga dezvoltatorii de jocuri sa respecte acest standard, astfel cel mai mic framerate acceptat de companie este de 30FPS.

Se pare ca Xbox Series X suporta nativ rezolutia 4K la 60Hz si foloseste VESA Adaptive-sync. Asta inseamna ca mingea ramane in terenul dezvoltatorilor de jocuri cand vine vorba de framerate. Acestia sunt liberi sa faca jocurile cat mai aratoase, chiar daca asta inseamna ca framerate-ul nu va trece de 30FPS. Lucrul acesta a fost evidentiat de Ubisoft cand compania a confirmat faptul ca Assassin’s Creed Valhalla va rula la 30FPS.

Dezvoltatorii au flexibilitatea de a alege cum sa foloseasca puterea noii console. Asadar, standard-ul de 60FPS nu este ceva obligatoriu.

Aaron Greenberg, Xbox Marketing Head

De ce Microsoft nu garanteaza 60FPS la rezolutie 4K?

Ei bine, exista si o explicatie in spatele acestei decizii. Se zvoneste ca placa video din interiorul lui Xbox Series X va fi similara in performanta cu RTX 2080 Ti. Sunt sceptic in legatura cu detaliul asta si imi pare ceva umflat artificial, dar sa presupunem ca ar fi asa; nici macar cea mai puternica placa consumer a celor de la NVIDIA nu poate rula toate jocurile cu 60FPS la rezolutie 4K. In schimb, la 1440p si 1080p nu are nici un fel de problema in a sustine un astfel de framerate sau mai mare.

Ceea ce cred ca se va intampla cu Xbox Series X este ca noua consola va oferi jucatorilor posibilitatea de a alege: fie joci 4K30 care foloseste Adaptive-Sync pentru o imagine mai fluida, fie joci 1080/1440p60. In plus, toate astea vor depinde si de cat de harnici (sau lenesi) sunt dezvolatorii cand vine vorba de optimizare. Chiar si asa, daca jocurile vor rula nativ la rezolutie 4K, calitatea grafica obtinuta va scuza framerate-ul de 30FPS. Iar aici vorbim despre jocuri masive, precum Assassin’s Creed. Probabil jocuri ca FIFA, indie-uri si alte titluri mai putin solicitante, nu vor avea probleme sa mentina 60FPS la 4K.

Tags

Marinake

Degustator de Jocuri

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button
Close
Close