GamingPC&ConsolesRSS PaginaDeMediaTech&IT

Totul despre Xbox Series X

Ai putea spune că este foarte XSXi

În lipsa unui GDC și a unui E3, Microsoft a decis să nu ne mai țină pe jar și să anunțe detalii complete despre noua sa consolă, Xbox Series X.

Noua consolă va veni echipată cu tehnologie foarte potentă, pe care o puteți vedea foarte clar în tabelul de mai jos, împrumutat de pe Videocardz.com:

XBOX Series X Specifications
CPU 8x Cores @ 3.8 GHz (3.66 GHz w/ SMT) Custom Zen 2 CPU
GPU 12 TFLOPS, 52 CUs @ 1.825 GHz Custom RDNA 2 GPU
Die Size 360.45 mm2
Process 7nm Enhanced
Memory 16 GB GDDR6 w/ 320mb bus
Memory Bandwidth 10GB @ 560 GB/s, 6GB @ 336 GB/s
Internal Storage 1 TB Custom NVME SSD
I/O Throughput 2.4 GB/s (Raw), 4.8 GB/s (Compressed, with custom hardware decompression block)
Expandable Storage 1 TB Expansion Card (matches internal storage exactly)
External Storage USB 3.2 External HDD Support
Optical Drive 4K UHD Blu-Ray Drive
Performance Target 4K @ 60 FPS, Up to 120 FPS

Ce înseamnă toate astea? Că Microsoft a depus destul de mult efort la a crea o consolă destul de potentă, în special pe partea de răcire. Ca să țină procesorul și placa video sub control, a creat o placă de bază ruptă în două, fiecare cu componente de răcire, precum un vapor chamber și o halcă de radiator serioasă.

Stocarea consolei este cam pe cât de rapidă indica și Sony la Playstation 5, venind sub forma unui SSD NVMe. Ce a venit ca o surpriză este că această consolă va dispune și de stocare rapidă externă, sub forma unui card de extensie tot de 1TB, tot NVMe,  ce folosește un standard propriu creat în colaborare cu Seagate. Acest SSD minuscul arată mai mult ca un stick de memorie. Nu știu să vă spun cât va costa. de altfel, nici consola nu a primit încă un preț.

Cert este că va sosi anul acesta (dacă nu apar amânări neașteptate) și că va ținti gameplay în 4K la 60 de cadre pe secundă și chiar 120 cu timpul… mai țineți minte când 30 de cadre pe secundă era standardul de aur și companii precum Ubisoft și Sony ne spuneau că 60 de cadre pe secundă e de fapt rău? Ce îndepărtate par acele vremuri de acum 5 ani. Poate n-ar strica să ne mai amintim de ele. De metaforicul autobuz sub care am fost aruncați atunci.

Avem parte până și de un sunet redat mai bine, mai autentic, posibil într-un mod similar cu ce plănuiește și Sony. Pe scurt, este o formă True Audio pe care l-a integrat AMD în plăcile sale video cu vreo 7 ani în urmă, și care a zăcut nefolosit (cred că Thi4f  a fost singurul care s-a folosit de el).

Puteți vedea mai jos câteva demonstrații ale vitezei de stocare și a funcției de quick resume, un soi de „băgat în bară” de pe PC.

Iulian Mocanu

Redactor Știri

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button