Autoritățile franceze au dat undă verde instalării mai multor heliporturi pe traseul râului Sena, deservind noua rețea de taxiuri zburătoare Volocopter, adresate turiștilor care vor să vadă Parisul de la înălțime.
Testat la scară experimentală cel puțin din anul 2016, Volocopter este un hibrid dronă-elicopter care substituie pilotul cu un sistem computerizat complet autonom. Doar indici destinația la care vrei să ajungi, iar aparatul de zbor te va duce acolo pe un traseu prestabilit.
Creat de E-Volo, un startup specializat în vehicule de zbor neconvenţionale, Volocopter se prezintă ca o alternativă mai puţin costisitoare la clasicul elicopter. Totodată, aparatul de zbor cu propulsie electrică este și mai prietenos cu mediul înconjurător.
Funcţionând după acelaşi principiu ca şi dronele comerciale, Volocopteer VC200 foloseşte 18 motoare electrice, fiecare conectat la propria elice şi controlat individual de calculator. Spre deosebire de un elicopter convenţional, Volocopter nu necesită cunoștințe de pilotaj, putând fi controlat cu un simplu joystick, fiind astfel ideal pentru cei neiniţiaţi.
Dar în cazul de față vorbim de un serviciu de taxi autorizat pentru străbaterea unui traseu prestabilit pe deasupra râului Sena, oferind cât mai multe oportunități pentru aterizare automată în eventualitatea detectării unor probleme. Altfel spus, clienții acestui serviciu sunt simpli pasageri care admiră peisajul, în timp ce computerul complet autonom pilotează către destinația selectată în aplicația pentru smartphone.
Comparat unui elicopter, noul Volocopter ar trebui să fie mai sigur şi cu costuri de întreţinere mai reduse. La fel ca autoturismele electrice, aparatul de zbor nu necesită revizii costisitoare şi combustibili costisitori, precum kerosenul de aviație.
Susținut de acumulatori Li-Ion, Volocopter poate plana timp de 20 de minute şi se poate deplasa cu o viteză de până la 100 km/h, conturând o alternativă cel puțin interesantă pentru deplasarea cu autoturismul în metropola pariziană.
Platforma ”cu caracter experiemtal” urmează să fie exploatată până la 31 decembrie 2024, rămânând de văzut dacă noul serviciu de taxi va primii o extindere a licenței de zbor. Taxiurile zburătoare urmează să circule între orele locale 8.00 şi 17.00, în limita a două zboruri pe oră şi nu mai mult de 900 de zboruri experimentale în total. Și pentru că e vorba de un proiect-pilot, amatorii de zboruri pe deasupra Parisului nu trebuie să scoată nimic din buzunar, doar să aștepte la rând sperând că vor prinde un loc.