
Chiar dacă subiectul robo taxi este mai degrabă pe terenul celor de la Tesla si Waymo, Volkswagen și Uber promit competiție în domeniu anunțând un serviciu de taxi fără șofer cu mii de vehicule ce vor străbate mai întâi străzile din Los Angeles, iar cândva și marile orașe europene.
Producător auto de „modă veche”, Volkswagen nu apare prea des în discuțiile pe subiectul sistemelor de condus autonom, sau servicii de taxi fără șofer. Însă compania germană nu a stat degeaba după eșecul avut cu primele sale modele EV (ex. Volkswagen iD.3), amplu criticate de proprietarii nemulțumiți de implementarea foarte slabă a părții de software, continuând să lucreze departe de ochii lumii la dezvoltarea propriului software pentru vehicule electrice, acoperind inclusiv partea de condus autonom.
Iar pentru a demonstra progresele făcute, VW va colabora cu americanii de Uber pentru lansarea unui serviciu de robotaxi disponibil comercial, bazat pe emblematicele dubițe electrice Volkswagen ID Buzz.
Văzute și pe străzile din România, unde sunt folosite de câteva firme de curierat, ev-urile ID Buzz se pretează atât pentru sarcini din domeniul livrărilor dar și transport persoane, spațiul amplu oferit de formatul în stil monovolum oferind loc pentru 7 pasageri. Cum ar fi, robotaxi-urile ID Buzz ar putea funcționa atât pentru transport individual, dar și pe linii de navetă, acceptând pasageri care se deplasează pe lungimea unor trasee prestabilite.
Vehiculele vor fi echipate cu senzori de conducere autonomă și software dezvoltat de filiala Moia a Volkswagen. Scopul declarat de VW este de a avea în cele din urmă „mii” de vehicule care operează în mai multe orașe din SUA în următorul deceniu.
Testarea serviciului a începe chiar din cursul acestui an, apelând la șoferi de siguranță cu rol temporar în spatele volanului. Compania susține că va „promova” la operațiuni complet fără șofer după ce va primi permisele și autorizațiile necesare de la agențiile de reglementare.
„Volkswagen nu este doar un producător de mașini, ci modelăm viitorul mobilității, iar colaborarea noastră cu Uber accelerează această viziune”, a declarat Christian Senger, CEO Volkswagen Autonomous Mobility, într-o declarație. „Ceea ce ne diferențiază cu adevărat este capacitatea noastră de a combina cele mai bune din ambele lumi – expertiză în producție de volum mare cu tehnologie de ultimă oră și o înțelegere profundă a nevoilor de mobilitate urbană.”
Departe de constrângerile mult mai drastice impuse de legislația europeană, VW testează deja de câțiva ani pe străzile din SUA tehnologiile sale de conducere autonomă, compania desfășurând deja proiecte pilot cu vehicule autonome ID Buzz în orașe precum Austin în Texas, în 2023 , după ce le-a testat câțiva ani și în Germania sub supravegherea șoferilor de siguranță. Vehiculele pe care le-a testat în Austin folosesc tehnologie dezvoltată de Mobileye, un producător software și senzori de asistență pentru șofer deținut de Intel, precum și senzori precum camere, radar și lidar.
În trecut, VW a colaborat și cu alte startup-uri de vehicule autonome, precum Aurora și Argo , dintre care ultimul a fost forțat să se închidă după ce VW, împreună cu Ford, și-au retras finanțarea.