ȘtiriTech&IT

Două milioane de EV-uri Tesla, rechemate pentru probleme de siguranță cu sistemul Autopilot

Chiar dacă este cel mai avansat din industrie, sistemul Autopilot livrat pe mașinile Tesla nu e lipsit de probleme. Mai grav e că și atunci când totul funcționează corect, utilizatorii prea încrezători sau comozi au tendința să abuzeze de sistemul intenționat asiste și nu să substituie persoana aflată în spatele volanului.

Problema cea mai mare pentru Tesla este că mecanismele gândite să verifice permanent atenția șoferului s-au dovedit ineficiente, utilizatorii găsind tot felul de metode pentru a-l păcăli, abuzând de asistența Autopilot pentru a face orice altceva la volan. Sunt deja celebre cazurile de șoferi Tesla surprinși dormind la volan în timp ce mașina gonește pe autostradă. Iar în mod absolut predictibil, accidentele de circulație nu au întârziat să apară.

Urmând unei ample investigații declanșate de autoritatea National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), compania americană este obligată să „recheme” peste 2 milioane de vehicule pentru repararea defecțiunilor constatate la sistemul Autopilot. Din fericire pentru Tesla, remedierea se va face pe calea actualizărilor over-the-air (OTA), compania evitând costurile enorme ce ar fi rezultat din rechemarea fizică a fiecărei mașini vândute din 2015 și până acum.

Rămâne doar de văzut dacă ajustările făcute prin instalarea de la distanță a unei noi versiuni Autopilot vor reuși să-i împace atât pe reprezentanții autorităților, dar și posesorii de EV-uri care au plătit sume considerabile pentru achiziționarea funcției Autopilot și nu doresc acum să piardă din funcționalitatea cu care s-au obișnuit.

Tesla Autopilot

Autoritatea NHTSA a deschis ancheta în urma a 11 accidente cu vehicule Tesla conduse în modul Autopilot, care s-au soldat cu 17 răniți și un deces, din 2018 și până în prezent.

Versiunile Tesla vizate de rechemare/actualizare OTA sunt Model 3, Model Y, Model S și Model X fabricate începând cu anul 2015. Printre modificările aduse se numără alerte vizuale mai proeminente, modalitate simplificată de dezactivare a funcției Autopilot, dar și un sistem de penalizare bazat pe suspendarea temporară a funcției Autopilot pentru șoferii care declanșează în mod repetat alerte pentru lipsa atenției la volan. În funcție de hardware-ul disponibil la bordul autoturismului, atenția șoferului este validată prin metode cum ar fi atingerea volanul la intervale de timp prestabilite și urmărirea privirii folosind camera video instalată la interior.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button