AutoRSS PaginaDeMedia

Tesla vrea să producă „bateria 4680” în masă, în același timp cu Panasonic

Elon Musk a dezvăluit bateria 4680 în cadrul Tesla Battery Day care a avut loc în Septembrie. Aceasta este o descoperire importantă care ar putea deschide drumul către vehicule electrice de numai 25.000$, adică o treime din prețul unei Tesla Model 3 fără extraopțiuni. Deși compania lui Musk va începe fabricarea bateriilor in-house, cel mai vechi partener al companiei, Panasonic, a fost contactat pentru a începe producția bateriilor și în fabricile sale.

Bateriile 4680 au o singură mare problemă: nu se știe dacă pot fi produse în masă. Denumirea acestora vine de la dimensiuni, o baterie 4680 având un diametru de 46mm și o înălțime de 80mm. Adică o doză de suc în miniatură.

Trebuie să trecem peste o mulțime de piedici tehnologice, probleme pe care industria a încercat să le depășească de ani buni. Dacă este realizabil, aceste baterii vor fi o adevărată inovație. Rămâne să vedem dacă pot fi produse în masă.
Ram Chandrasekaran, Analist Transporturi în cadrul Wood Mackenzie

Care sunt beneficiile aduse de bateria 4680?

Primul mare beneficiu adus de bateria 4680 este dimensiunea. O astfel de baterie este de cinci ori mai mare decât bateriile 1865 și 2170 produse de Panasonic pentru Tesla. Asta înseamnă că de la 4.000 – 8.000 de baterii pe care le găsim astăzi într-o mașină electrică, am putea cobora până la 500. Asta înseamnă și o scădere a numărului de componente necesare pentru a lega aceste baterii între ele și automat, o scădere a prețului.

Tesla Panasonic Bateria 4680

Un factor care ar putea însă încetini producția noilor baterii este acela că Panasonic nu se grăbește. Compania preferă să dezvolte produse la un ritm care îi permite să respecte toate standardele de siguranță, punând acest aspect pe primul loc, înaintea inovației. Dar ceea ce unii privesc drept un dezavantaj, este un atu pentru producător, astfel Panasonic produce 2.5 miliarde de baterii în fiecare an, fără să întâmpine incidente; asta plasează compania într-o poziție foarte bună când vine vorba de producția în masă a bateriei 4860.

Elon Musk vrea sa construiasca peste 20 de milioane de vehicule electrice pana in 2030

Planurile lui Elon Musk includ fabricarea a peste 20 de milioane de vehicule cu sigla Tesla până în 2030. Acesta întâmpină o piedică majoră însă, pe măsură ce Panasonic vrea să înceapă vânzarea și către alți producători de mașini electrice. Iar producătorul de baterii a fost vital în evoluția Tesla, care a apărut cam prin aceeași perioada în care Panasonic începea să vândă baterii lithium-ion pentru vehicule, în anul 2010.

Chiar și Elon Musk a recunoscut că va fi o provocare să fabrice bateria 4680 în masă. Cu toate astea, Tesla a produs bateria la nivel de laborator, urmând să treacă la producția pentru testare în condiții controlate. Însă de aici până la producția în masă, este o diferență enormă.

Marinake

Andrei mă numesc, dar lumea mă cunoaște drept Marinake. Am terminat ceva facultate de publicitate, însă drumurile mele nu au condus niciodată spre acest domeniu... așa că mă aflu aici și acum. După câțiva ani în care am tot migrat de pe o platformă pe alta și mi-am lăsat amprenta, scrisă, peste tot unde am apucat, am poposit la Zona. Scrierile mele includ recenzii de jocuri și hardware, cât și produse lifestyle. Când nu scriu review-uri, mă veți găsi adesea cu o cafea în mână, scriind despre ăle mai noi știri din industria tech și nu numai.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button