Taxiurile fără șofer Waymo sunt deja de notorietate pe străzile metropolei San Francisco, mașinile fără șofer blocând intersecții, frânând fără motiv sau cauzând ambuteiaje în timp ce se deplasează nejustificat de încet pe străzi altfel neaglomerate.
Dar când robo taxi-urile Waymo nu îi scot din minți pe ceilalți participanți la trafic îi exasperează pe locatarii din zona sediului companiei de taxi. Deși sunt găzduite într-o parcare generos dimensionată, mașinile controlate de echivalentul unor șoferi începători au mari probleme cu navigarea spațiilor de acces, computerele „panicate” generând o veritabilă cacofonie de claxaoane în timp ce execută nenumărate manevre înainte-înapoi. Reacționând la „pericolul” detectat, vehiculul din spate clanxonează, frânează și dă cu spatele, producând un veritabil efect de domino în care toate mașinile autonome claxonează una după alta, rămânând blocate într-o stare de panică.
Sceneta descrisă mai sus se repetă în fiecare zi de la 4 dimineața, claxoanele continuă în timp de minute bune, până ce flota de mașini autonome reușește să părăsească incinta parcării.
Waymo este una dintre primele companii din domeniul serviciilor de robotaxi, operatorul deținând o flotă de taxiuri fără șofer care străbat străzile orașului San Francisco preluând comenzi recepționate în aplicația pentru mobil. La fel ca orice companie de taxi, există o parcare centrală unde mașinile se retrag ori de câte ori este necesară reîncărcarea bateriilor. Problemele apar mai ales în primele ore ale dimineții, când mașinile Waymo sunt solicitate aproape simultan și în număr mare de clienți care le folosesc pentru naveta spre serviciu.
Configurate pentru precauție extremă la executarea oricărei manevre, mașinile Waymo nu se pot strecura prin spații înguste, oprind și dând cu spatele pentru reîncadrarea unor curbe ușor de navigat. Mai grav, nu pot anticipa deloc intențiile celorlalți șoferi, oprind prea aproape și blocând mașina din față care tocmai ce inițiază manevra de garare cu spatele, sau inițiind propriile manevre fără a ține cont de oportunitatea într-o situație anume.
Taxi-urile Waymo rămân frecvent blocate în intersecții, fiind necesară intervenția unui operator care să controleze de la distanță autoturismul. Chiar dacă se rezolvă în intervale de ordinul minutelor, mașinile Waymo reprezintă o sursă de frustrare pentru ceilalți șoferi, experiența la întâlnirea taxiurilor autonome fiind similară celei avute cu mașini de la școlile de șoferi. Toți șoferii urăsc să se afle în spatele unei astfel de mașini care conduce încet și reacționează impredictibil. Problema este că unii dintre aceștia și-au făcut obicei din a „hărțui” mașinile Waymo prin manevre agresive intenționate, speriind pasagerii acestora și în general adăugând la haosul din trafic.
Contactați pentru clarificări, reprezentanții companiei de taxi au declarat că încearcă să adreseze situația pe calea actualizărilor de software.