Dacă ți-ai trimis vreodată telefonul în service sau în garanție, cu siguranță te-ai întrebat dacă ar fi o idee bună să îl resetezi înainte să îl predai. Ei bine, până acum era o idee bună, astfel încât cei care îți repară telefonul să nu aibă acces la datele tale personale. Toate astea se vor schimba, dacă ai un telefon Samsung. Compania tocmai a implementat o funcție numită „Maintenance Mode”, care blochează accesul tehnicianului la pozele, mesajele, aplicațiile și contactele din telefon.
Primele dispozitive din portofoliul producătorului Coreean care vor primi această funcție sunt telefoanele cu OneUI 5. Asta înseamnă că, dacă ai un Samsung Galaxy S22, acest plus de intimitate este doar la un update distanță. Mai mult, Samsung a anunțat că această funcție va ajunge și pe modelele mai vechi de telefoane în decursul anului 2023, dar nu a dat mai multe detalii exacte.
Dacă te găsești în situația neplăcută de a fi nevoit să îți trimiți telefonul în service, e bine să știi că această funcție poate fi activată din setările dispozitivului, mai exact din secțiunea „Battery and device care”. În mod practic, tot ce face această funcție este să creeze un profil separat pe telefon pe care tehnicianul îl va folosi. Așa cum spuneam, accesul la date este restricționat serios, dar una dintre acțiunile care rămân disponibile pe telefon este instalarea de aplicații pentru troubleshooting.
Majoritatea oamenilor care țin la datele lor personale își resetează telefonul când îl trimit în service, dar dacă ai un telefon Samsung nu va mai fi nevoie de asta. Soluția coreenilor mi se pare foarte elegantă și practică, ținând cont că nu mai e nevoie de backup pentru date înainte ca telefonul să fie trimis la reparații.