
Creat de producătorul EV suedez cu același nume, într-un moment în care giganți precum Xiaomi și Huawei încearcă să acapareze acest ecosistem, Polestar Phone vine cu optimizări și funcții dedicate posesorilor de mașini electrice.
Adresat pieței din China, Polestar Phone ar trebui să ajute producătorul suedez să-și consolideze poziția în mediul tot mai competitiv al pieței locale de mașini electrice, care începe să fie dominată de giganți tehnologici în măsură să-și impună propriile ecosisteme de servicii și aplicații. Altfel spus, lupta pentru dominație asupra pieței EV se mută de la produsul în sine (mașina electrică) la serviciile asociate, producătorul care reușește să-și impună cel mai bine propriul ecosistem obținând loialitatea pe termen lung a consumatorilor respectivi. Vedem deja cum se întâmplă asta în ecosistemele Android vs iOS, utilizatorii acestora găsind cel puțin incomodă migrarea la platforma rivală.
La suprafață, Polestar Phone este un smarpthone de nivel flagship relativ banal, construit în jurul chipsetului Snapdragon 8 Gen 3. Însă producătorul suedez îl recomandă drept un ”AI-designed flagship phone”, sugerând că acesta aduce mai multe avantaje consumatorilor chinezi, posesori sau viitori cumpărători de EV-uri Polestar. Totuși, detaliile exacte despre funcțiile AI exclusive sunt cam subțiri, producătorul menționând doar pe cele disponibile deja și la competiție, precum generare/editare imagine asistată de AI, funcționalitatea Circle to Search și sumarizare text.
Dacă la partea din față Polestar Phone de încântă cu un ecran de 6.7 inch cu rată de aspect 21:9 și luminozitate de 1250 niți, spatele de arată o configurație triple-camera cu senzor principal de 50MP (include stabilizare optică), cameră ultrawide de 13MP și cameră telephoto de 10MP. Designul ce pare inspirat de la telefoanele Sony și Samsung din generația anterioară include și un al treilea camera-ring, însă acesta deservește doar blitz-ul LED. Camera frontală este un model de 32MP, aplicat prin procedeul de perforare a ecranului.
Deocamdată nu este clar dacă Polestar Phone va ajunge și în piețele europene, producătorul EV având o prezență solidă mai ales în țările nordice. Cert este că, la fel ca Tesla, Polestar resimte puternic încetinirea pieței de mașini electrice, compania anunțând ratarea țintei de 60.000 EV-uri vândute asumată pentru trimestrul Q4-2023. Totodată, compania pregătește eficientizarea operațiunilor prin concedierea a 450 de angajați neesențiali.