Vrei să-ți cumperi băuturi energizante, țigări sau alcool? Potrivit NFC Forum nu va mai fi nevoie să-ți declari vârsta în magazin ci direct pe telefon, plățile fiind autorizate automat și în conformitate cu legislația ajustată pentru a permite noua metodă de verificare a vârstei cumpărătorilor.
NFC Forum , acea organizație non-profit formată din mari companii de tehnologie care promovează standardul NFC, promite îmbunătățirea protocolului NFC pentru a permite îndeplinirea mai multor acțiuni simultan: plată tranzacție, deducere puncte bonus sau recompense emise de magazin, validarea vârstei, etc. De asemenea, pentru fiecare tranzacție vei putea recepționa o chitanță digitală direct pe telefon, diferită de mesajul de notificare emis de servicii precum Google Pay.
Organizația a publicat și un document care detaliază noile capabilități NFC multifuncționale și a modului în care pot fi utilizate. Spre exemplu, aflăm că noul gest multi-tap ”pune în valoare capacitatea dispozitivelor NFC de a permite atât citirea, cât și scrierea datelor prin aceeași conexiune wireless”. Asta va permite realizarea simultană a mai multor acțiuni, care în forma actuală ar necesita multiple apropieri ale telefonului cu NFC.
Spre deosebire de actuala metodă „cu buletinul”, validarea digitală a vârstei implică și declararea identității către comerciantul respectiv, informațiile rămânând stocate pentru referințe ulterioare. În schimb, vei putea obține informații despre sustenabilitatea unui produs, inclusiv modalitățile în care ambalajul acestuia poate fi reciclat, pe telefonul tău, chiar în timp ce îl cumperi.
Similar, pentru transportul public tehnologia va putea asigura validarea călătoriei și că ești taxat de fiecare dată folosind tariful aplicabil pentru încadrarea ta de vârstă. Probabil că și operatorii serviciilor de transport în comun vor avea de câștigat, știind exact cine și cum călătorește, chiar dacă persoana respectivă nu folosește abonament lunar.
În mod evident, noua capabilitate ridică unele probleme de confidențialitate, deoarece automatizează totul, inclusiv verificarea identității. Pusă în contextul unei țări cu regim autoritar, noua versiune NFC nu face decât să înlesnească supravegherea în masă a populației. În plus, va permite companiilor să declanșeze comunicări de marketing direcționate, pe care apoi le vei obține direct pe telefon. Probabil că planul anunțat de NFC Forum și susținut de membrii organizației (ex. Apple, Google, Huawei și alte companii de tehnologie) va fi întârziat măcar temporar de verificări și aprobări care vor trebui obținute din partea autorităților abilitate, Uniunea Europeană fiind în special reticentă față de „inovații” care ar putea submina dreptul consumatorilor la propria intimitate.