Entuziaștii spațiului și creatorii de conținut digital sunt invitați de NASA să se înregistreze pentru a participa la misiunea Boeing Crew Flight Test (CFT). Misiunea cu echipaj va testa capacitatea capsulei spațiale Starliner, de a transporta în siguranță astronauți către Stația Spațială Internațională (ISS). La bordul Starliner se vor afla astronauții NASA Barry „Butch” Wilmore și Suni Williams, care se îndreaptă către laboratorul orbital pentru o misiune de circa două săptămâni.
Starliner este o capsulă spațială reutilizabilă dezvoltată de Boeing pentru NASA, ca parte a programului Commercial Crew Development (CCDev). Acest program are ca scop crearea de vehicule spațiale americane capabile să transporte astronauți către Stația Spațială Internațională (ISS). Capsula spațială va fi lansată pe racheta Atlas V a United Launch Alliance (ULA) de la Complexul de lansare 41, din cadrul Cape Canaveral, Florida, Statele Unite ale Americii.
Misiunea Boeing Crew Flight Test este programată pentru mijlocul lunii aprilie 2024, din Complexul Cape Canaveral din Florida. Această ocazie unică oferă pasionaților de spațiu și creatorilor de conținut digital posibilitatea de a asista la o lansare cu echipaj, de a vizita instalațiile NASA de la Kennedy Space Center și de a interacționa cu experții subiectului. Evenimentul de două zile le va permite participanților să se întâlnească cu alți entuziaști spațiali activi pe rețelele sociale și să împărtășească experiența lansării Starliner cu publicul larg.
Condiții pentru a participa la Boeing Crew Flight Test
Participarea la evenimentul Boeing Crew Flight Test este limitată la 50 de utilizatori ai rețelelor sociale, care vor avea acces similar cu cel al presei. Înregistrarea pentru lansarea CFT s-a deschis miercuri, 21 februarie, iar termenul limită pentru aplicare este marți, 27 februarie, la ora 3 p.m. EST. Fiecare aplicant va fi evaluat individual.
Potrivit NASA, cei care aplică pentru participare trebuie să:
- utilizeze activ mai multe platforme și instrumente de rețele sociale pentru a disemina informații către un public unic;
- producă regulat conținut nou care include elemente multimedia;
- aibă potențialul de a ajunge la un număr mare de persoane folosind platforme digitale sau la un public unic, diferit de mass-media tradițională și/sau audiențele obișnuite ale NASA;
- aibă un istoric constant de postări pe platformele de social media;
- aibă postări anterioare care sunt foarte vizibile, respectate și recunoscute la scară largă.
Din cauza condițiilor stricte de securitate, înregistrarea este limitată numai la cetățenii americani. Doar dacă aveți un card de rezident permanent valabil, veți fi procesat ca cetățean american.
Lansarea misiunii Boeing Crew Flight Test (CFT) este o oportunitate extraordinară pentru ca entuziaștii spațiului să vină în contact direct cu universul fascinant al astronauticii, dar nu este o premieră. NASA a găzduit multe evenimente pentru creatorii de conținut, numite NASA Socials (anterior NASA Tweetups), începând din 2009. Aceste evenimente sunt destinate urmăritorilor NASA pe platforme sociale precum Twitter, Facebook, Instagram, YouTube și altele.
Pe măsură ce ne apropiem de noua eră a zborurilor spațiale comerciale și a explorării lunare, evenimente precum acest NASA Social joacă un rol crucial în educarea și inspirarea generațiilor viitoare de exploratori.