ȘtiriTech&IT

Microsoft scoate reclamele de pe Skype, într-o încercare de a salva platforma intrată demult în declin

Skype probabil că stârnește amintiri nostalgice pentru acei utilizatori care au descoperit internetul în era Yahoo Messenger, ajungând apoi să comunice cu prietenii și familia folosind aplicația deținută de Microsoft.

Doar că între timp Skype a căzut în dizgrație, rămânând cu o cotă de piață de aproximativ 1,41 % din piața serviciilor de comunicații online, fiind cu mult depășit de alternative precum Microsoft Zoom, Microsoft Teams, Google Meet și WhatsApp. Probabil că ajută și faptul că primele două aparțin tot de Microsoft, dar compania care deține Skype nu pare încă hotărâtă să îl „pensioneze”.

Skype Market share

Pentru moment, Skype devine pur și simplu mai prietenos, într-o încercare disperată de a păstra măcar utilizatorii rămași. Adică, scapă de reclamele care oricum nu mai aduc profit, dat fiind numărul redus de utilizatori.

Actualizarea include, de asemenea, instrumente îmbunătățite de creare a imaginilor AI pe Skype pentru Windows și macOS și posibilitatea de a te conecta automat pe iOS, dacă ești deja conectat la o altă aplicație Microsoft.

„Cea mai recentă actualizare a noastră elimină toate reclamele de pe canalele Skype și de pe întreaga platformă Skype, asigurând o experiență de utilizator mai fluidă, mai ordonată și mai plăcută”, spune managerul de produs Skype, Irene Namuganyi .

Eliminarea reclamelor din Skype vizează interfața principală de chat și secțiunea channels, care vor deveni astfel mai „curate” și ușor de parcurs. Microsoft susține că decizia a fost luată pe baza feedback-ului cu privire la reclamele din Skype, compania decizând să se „concentreze pe chat-urile tale fără distragerea atenției publicitare, făcând experiența ta Skype mai curată și mai ușor de utilizat”.

Totuși, feed-ul Today va rămâne în aplicație, cu tot cu știrile neadaptate după criterii geografice preluate din platforma MSN. Dar acesta este un tab pe care majoritatea utilizatorilor Skype ignoră deja. Plus că îl poți dezactiva ajustând setările relevante din meniul Settings > Appearance.

Probabil că Microsoft se va concentra în continuare pe optimizarea reclamelor afișate utilizatorilor de Windows 11, spații precum Start Menu și meniul Settings din Windows viind mult mai profitabile decât o aplicație de mesagerie pe care doar nostalgicii și inadaptații tehnologic o folosesc încă.

Aurelian Mihai

Îmi place să fiu la curent cu ultimele inovații și gadgeturi high-tech. Când nu scriu articole pentru Zona IT, îmi ocup timpul cu seriale SF, documentare sau periind internetul după tot felul de știri sau informații care-mi captează atenția. În week-end mă găsești cu bicicleta în parc sau colindând prin țară cu familia.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button