GamingPC&ConsolesRSS PaginaDeMedia

Istoria Need for Speed, Capitolul 2 – Perioada de glorie

Un nume pe care mulți dintre voi îl știți, mai ales dacă sunteți fani Need for Speed, este EA Black Box Games. Ei au adus pe piață în anul 2003, Need for Speed: Underground. Nebunia va atinge cote maxime cu acest titlu, EA aruncând pe geam orice urmă de realism , jucătorul putând acum să intre în lumea curselor ilegale de stradă. Atunci, ca și acum, acest hot-topic găsindu-și cu ușurință locul pe monitoarele și televizoarele multora dintre noi. Need for Speed: Underground iese la raft în 2003, iar seria ajunsese la maturitate! Need for Speed: Underground aduce pentru prima oară și un fir de poveste în joc, una cursivă, cu băieți răi și buni, șoferi de curse și răsturnări de situație. O idee bună, dar care va duce seria într-o direcție nefastă câteva titluri mai târziu. Dar până atunci, în Undergound avem protagoniști și antagoniști, personaje de suport, o narațiune ce nu deranjează și echilibru între trivial și serios. Cert este că reușește să țină jucătorul interesat îndeajuns cât să ducă jocul până la capăt.

Need for Speed Underground este un joc care va trăi veșnic

Cu Underground, EA a demonstrat faptul că poate realiza un titlu fabulos. Multe dintre modurile de joc pe care Underground le-a introdus se regăsesc și astăzi într-o formă sau alta. Drift și Drag sunt considerate de către fani moduri extrem de distractive, existând chiar turnee online în baza acestora. Nici selecția de mașini nu lasă de dorit, existând clase precum Stock și Special Edition, jucătorul putând acum să tuneze după bunul plac aspectul și performanțele . Ce abominații au reușit să scoată gamerii din bietele mașini , de la spoilere de mărimea tomberonului, până la rim- uri care făceau moster-truck-urile să plângă de ciuda. Underground te lăsa să editezi mașina cum te tăia capul, iar asta a atras jucătorii.

Istoria Need for Speed
Need for Speed Underground

Peste 16 milioane de copii vândute până in 2016 au făcut din primul Underground cel mai bine vândut joc din franciză din toate timpurile, fiind adorat și aclamat de fani, critici și sceptici. Underground devenea o legendă iar NFS se transformase atât de mult încât fanii au crezut la început că este vorba despre o serie nouă cu totul. Undergound te lăsa să îți editezi fiecare aspect vizual, de la cadranele din bord și până la caroresrie, gamerii pierzând sute de ore cu acest joc.

Skill-ul era răsplătit acum, o schimbare perfectă de viteză, aducând NoS în canistra jucătorului. Existau alți participanți la trafic, rute alternative și AI, un pic cam agresiv, dar mult îmbunătățit. Dacă NFS 3 a pus piatra de temelie, Undergound a finalizat fundația, seria croindu-și drum în discuțiile pasionaților din intreagă lume. NFS era acum o franciză internațional cunoscută și recunoscută. De la componenta multiplayer, fie online, fie split screen, până la upgrade-urile viitoare din partea comunității sau modurile realizate până și în ziua de astăzi, Undergound a rămas în inimile noastre.

Istoria Need for Speed
Need for Speed Underground

Need for Speed Undergound are și un frate asiatic, o variantă special gândită pentru Japonia fiind realizată de EA în 2004 sub egida „EA Best Hits”, special gândită pentru Playstation 2. Need for Speed: Underground/J-Tune ajungea în 24 iunie pe consola celor de la Sony, cu o coloana sonoră localizată, noi actori vocali, mașini japoneze și șapte viniluri speciale. Prețul pentru această ediție nu este mare, comparativ cu al altor titluri din serie, iar pasionații, cei care mai dețin un PS2 funcțional, sunt sfătuiți să îl încerce, existând ceva diferențe între varianta occidentală și cea japoneză. Cu aplauze și lauri, Undergound își pune amprenta pe industria racing-ului virtual, fiind și astăzi un titlu clasic în ochii tuturor. Dar EA nu s-au oprit aici. Jocul cu numărul 8 al seriei a ieșit in 2004 și s-a intitulat… Need for Speed: Underground 2.

Undeground 2 a dus totul la următorul nivel

Cel de-al optulea joc era deja pe țeavă, EA având un succes enorm cu primul Underground. Trebuia să vină rapid cu o continuare, iar cel de-al doilea joc a schimbat radical felul în care seria urma să fie percepută de către gameri. Undergound 2 apare în anul 2004 și introduce o serie de noi elemente, precum free roam și editări mai detaliate ale mașinilor, îmbunătățind ceea ce primul titlu a făcut cu atâta succes.

Istoria Need for Speed
Need for Speed Underground 2

Acțiunea se muta din Olympic City în orașul imaginar Bayview, cu un nou anatagonist, o nouă serie de mașini și același deja legendar  Nissan 350Z dar și oportunitatea de a explora orașul, cursele fiind acum distribuite pe hartă, jucătorul putându-se plimbă prin oraș după pofta inimii. Undergound 2 a prins instant la gameri. De la introducerea de noi tipuri de vehicule, precum SUV-urile și evenimentele dedicate acestora, până la Outrun și ligi speciale Undergound, upgrade-ul era vizibil. Atât sub capotă, cât și la exterior, Undergound 2 era un pas colosal comparativ cu titlul precedent. Totul era mai bombastic, mai bine gândit, mai atrăgător, mai street și mai autentic. Cele cinci secțiuni în care orașul Bayview era împărțit oferau destule oportunități de explorare și mai ales curse, întreaga arhitectură fiind inspirată din cea a orașelor reale, pentru o doză sporită de autenticitate.

Undergound 2 a fost îndrăgit instant. Povestea nu se prea lua în serios, personajului negativ lipsindu-i mustața pe care să o răsucească. Chiar și cu o poveste mediocră, gameplay-ul era ireproșabil, jocul fiind atunci aplaudat de critici și gameri. The Underground Racing League (URL) a fost apreciat probabil cel mai mult de către fani, acest mod de joc permițând nu doar câștigarea de slot-uri în singleplayer, dar permitea și un circuit online la care puteau să ia parte șase jucători, comparativ cu numărul standard de patru. Jocul era distractiv atât online, cât și offline, dovadă și cifrele de vânzări pentru Undergound 1 și Undergound 2, care depășeau lejer încă de atunci încasările francizei Forza de până în ziua de azi.

Cel mai bun joc din serie: Most Wanted!

Pe 14 iulie 2005 sub egida EA Best Hits apare și Need for Speed Undergound 2 Sha_DO. Un alt titlu gândit pentru piața japoneză, localizat și el, cu voci și muzică în japoneză, noi modele de mașini și noi vinyl-uri. Undergound a primit și un joc de PSP intitulat Need for Speed: Underground Rivals și el destul de apreciat. Totuși gamerii nu se așteptau ca în viitorul titlu să se reîntâlnească cu un vechi prieten colorat. Need for Speed: Most Wanted apare în anul 2005 și readuce în serie cursele cu poliția, la care se mai adaugă lumea explorabilă și același sistem de editare a bolizilor în detaliu, popularizat de primul Undergound. Primul Most Wanted împletea tot ceea ce a făcut seria cunoscută, dar pune pe primul loc gamerii, trecerea marcând și primul titlu NFS care a ajuns și pe consolele pe atunci next gen, Xbox 360 și PlayStation 3.

Ca și în trecut, ești un începător în ale curselor ilegale și încet dar sigur intri în această lume cu o listă de 15 nume și o dorința arzătoare de a dovedi că ești nevinovat și evident, cel mai bun! Astfel, acest Blacklist 15 devine forța ce mâna povestea înainte, tu, jucătorul, angajându-te în cele mai nebunești curse. Most Wanted introduce și o serie de noi elemente precum Rap Sheet, un fel de cazier virtual care îți detaliază recordurile și performanțele, acesta jucând și un rol important în gameplay-ul propriu zis. Șase moduri de joc au fost adăugate: Circuit, Sprint, Drag, Lap Knokout, SpeedTrap și Toolbooth.

Istoria Need for Speed
Need for Speed Most Wanted

Un alt pas în față, a fost obținerea de upgrade-uri unice permanente pentru mașini. Performanțele mașinii puteau astfel fi ridicate câștigând raceri din Blacklist, combinat cu setările de fine-tuning introduse, care te lăsau să editezi în detaliu fiecare aspect al controlului mașinii. Toate astea făceau din Most Wanted unul dintre cele mai atractive racere ale vremii. Doar că acum editarea caroseriei mașini nu mai era doar estetică. Acum, în funcție de cât de editată îți era mașina, puteai sau nu să fii urmărit de poliție, customizarile fizice aducând de la sine atenția poliției recent implicată in mecanicile de gameplay. Atât din punct de vedere al gameplay-ului, cât și al prezentării,  Most Wanted era un salt uriaș comparativ până și cu Undergound 2; iar gamerii au luat aminte. De la selecția de mașini năucitoare, până la terenul deschis pe care producătorii le-au pus la dispoziția gamerului, Most Wanted a fost un succes de casă și reprezintă o bucată mare din ADN-ul seriei. Într-un an de la Undergound 2, a apărut Most Wanted, iar următorul pas a fost și el profund influențat, seria îndreptându-se cu viteză amețitoare către următoarea parte… CARBON!

Spre canion înainte!

Need for Speed: Carbon ajunge pe piață în anul 2006 și refolosește cu succes elemente de gameplay din precedentul titlu, dar introduce și noi mecanici precum crew-uri, autosculpt și canyon duel, continuând povestea din Most Wanted, ba chiar aruncând câteva saluturi către Undergound. Totuși Carbon rămâne în istorie ca primul joc din perioada de maturitate a seriei care se desfășoară exclusiv la drum de seară.

Istoria Need for Speed
Need for Speed Carbon

Este și primul joc care a re-importat opțiunea de a conduce folosind ambreiaj, dar include și o mașină ascunsă. O Mazda RX-8 poate fi cumpărată de la un magazin amplasat în Billings District din Downtown Palmont. Carbon în mare parte s-a folosit de asset-urile utilizate în Most Wanted, iar în multe circumstanțe se poate vedea asta cu ochiul liber. A fost un patch job, dar măcar a fost unul bine închegat. Dar jucătorii au fost atrași de Canyon Races, care introduceau noi metode de a primi puncte și mecanici de joc mult mai detaliate comparativ cu modurile precedete. Fie că era vorba de un drift sau o cursă prin canioane, evoluția se putea vedea cu ochiul liber. Avansurile tehnologice au adus seria mai aproape de zilele noastre, iar povestea a reușit să introducă ideea de cucerire de noi teritorii, ca și în Most Wanted existând acum un soi de blacklist, doar că aici băieții răi erau înlocuiți de bande de băieți răi, așa numitele Crew-uri. Pe lângă acestea, poliția s-a întors și ea în joc. Din păcate, mari modificări nu au fost efectuate, jocul în timpul urmaririlor cu polițiștii comporantandu-se aproape identic cu Most Wanted. Bine, selecția de mașini și editarea acestora era un pic mai bine închegată aici, putând să alegi în funcție de clasă și performanțe.

Dacă până acum lucrurile au mers din bine în mai bine, următorul joc marchează începutul declinului francizei, cu toate că a fost realizat de EA Black Box. Adio lume deschisă în care să te desfășori. Bun venit modele de mașini care se deformează! Pro Street iese în anul de grație 2007 și nu doar că supără gamerii la vremea aceea, dar ajunge la raft cu o groază de probleme, ciclul de dezvoltare extrem de mic a adus cu sine o puzderie de buguri.

Va urma: În căutarea unei direcții

După Carbon, seria Need for Speed a intrat într-o perioadă neagră pe care titluri precum ProStreet și Undercover au pătat-o iremediabil. După aceea, a încercat să se reinventeze cu Shift, dar nu s-a mai bucurat nici de departe de același succes pe care l-a avut în perioada 2000 – 2005. Așa că pregătiți-vă deoarece următorul capitol este și cel mai lung din toată această istorie a Need for Speed și vorbește despre jocurile din era modernă, console mai tari, calculatoare mai puternice și motoare care mai de care mai supărate.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Te-ar mai putea interesa si
Close
Back to top button