
Nu este foarte clar dacă iPhone 15 Pro este cu adevărat un produs slab, sau pur și simplu fanii Apple s-au plictisit de aceeași „ciorbă” reîncălzită an de an. Dar ceea ce putem spune cu certitudine este că lansarea iPhone de anul acesta nu a fost lipsită de peripeții pentru Apple, toate modelele iPhone 15 fiind afectate de diverse probleme hardware și software.
Ca de fiecare dată, Apple a încercat și în mare parte a reușit să rezolve multe dintre neajunsurile semnalate pe calea actualizărilor de firmware. Chiar și așa, utilizatorii iPhone 15 Pro continuă să-și exprime nemulțumirile în număr mare, un raport atribuit companiei de analiză PerfectRec atribuind celui mai recent model iPhone Pro un scor de doar 73% recenzii de 5 stele, dintr-un total de 690.000 impresii lăsate de cumpărători în paginile de produs ale magazinelor online din Statele Unite. Spre comparație, 84% dintre cumpărătorii iPhone 13 Pro s-au arătat mulțumiți de telefonul achiziționat.
Deși autorii studiului nu nominalizează un motiv anume, nu trebuie să căutăm prea departe pentru a găsi posibili „vinovați”. Încă din primele zile de la lansarea iPhone 15 am aflat că modelul Pro are probleme cu supraîncălzirea și efectul de throttling, cu rezultate impredictibile în aplicații solicitante. Deși oficialii Apple s-au grăbit să arunce cu vina înspre dezvoltatorii de aplicații, rămân suspiciunile cum că la sursa problemelor s-ar afla tăieri de costuri, lăsând iPhone 15 Pro cu un sistem de răcire subdimensionat.
Alte probleme des raportate de utilizatori țin de funcții de bază ale telefonului. Spre exemplu imposibilitatea de a descărca fișiere prin Wi-Fi. Lista nemulțumirilor este completată de autonomia bateriei, simțitor mai mică decât la versiunile iPhone 15 Pro Max și iPhone 15 Plus. Concret, în același test în care iPhone 15 Pro a rezistat 9 ore și 2 minute, modelul 15 Plus s-a oprit abia după 13 ore și 19 minute.