La fel ca pe Facebook, utilizatorii Instagram sunt frecvent folosiți drept „cobai” în experimente menite să le testeze reacția și toleranța la diferite forme de reclame, administratorul Meta căutând mereu să-și maximizeze veniturile din publicitate.
Luând exemplu de la rivalul YouTube, Meta încearcă un nou format ”ad break” bazat pe afișarea de reclame care-ți acaparează ecranul timp de câteva secunde. Testat deocamdată cu un grup restrâns de utilizatori, noul sortiment de reclame poate apărea în mai multe secțiuni ale aplicației Instagram, intercalat între Stories-uri distribuite de utilizatorii pe care îi urmărești, sau direct în feed-ul de conținut.
Ceea ce le face cu adevărat deranjante este lipsa opțiunii Skip (de unde și denumirea de ”ad break”), Meta forțând utilizatorii Instagram să urmărească până la final cronometrul afișat pe durata întregului moment publicitar.
Evident că lucru este extrem de enervant, dar acesta pare să fie tocmai scopul experimentului, Meta urmărind să vadă câți utilizatori se plâng de reclamele fără opțiune Skip. La fel ca pe YouTube, utilizatorii Instagram s-ar putea dovedi toleranți la pauze de reclame, atât timp cât acestea nu sunt prea dese sau mult prea lungi, Meta propunându-le ca și opțiune premium pentru clienții de publicitate.
Cert este că Meta probabil nu va renunța la acest sortiment de reclame decât dacă actualul experiment ridică semne de îngrijorare majore. Cum ar fi, o tendință de alungare a utilizatorilor sau scurtarea timpului petrecut de aceștia de pe platformă.
Thank you, @instagram for putting an end to doomscrolling by spamming us with Ad breaks. Now, when I am forced into one of those breaks, I take it as a reminder to close the IG App and go on X.
— Jen Fry (@JenniferRavolet) June 3, 2024
Deși YouTube folosește de mult timp reclamele fără opțiune Skip, acestea vin inserate în clipuri video de lungime relativ mare, pe care utilizatorii de regulă au suficiente motivație să le urmărească în continuare. Deci, nu este același lucru. Formatul Instagram se bazează pe atragerea utilizatorilor cu imagini și clipuri video scurte, derulate pe repede-înainte în feed-ul de conținut. Dacă reclamele întrerup această activitate, utilizatorii ar putea fi suficient de frustrați încât să nu mai folosească serviciul în întregime, anulând orice „beneficii” anticipate de Meta din perspectiva creșterii veniturilor.