Daca nu te numeri printre abonații Premium, experiența YouTube a devenit tot mai mult o „paradă” a reclamelor la tot pasul. În clip, înainte de clip, reclame mai lungi sau mai scurte dar grupate câte două. Iar opțiunile pentru a scăpa de reclame fără să plătești au cam dispărut.
Chiar cu riscul de a adăuga la frustrările utilizatorilor, Google experimentează cu noi modalități de afișare a reclamelor. Iar cea mai nouă „invenție” sunt așa numitele ”Pause Ads”.
Așa cum spune și numele, este vorba de redarea automată a reclamelor imediat ce pui pauză clipului aflat în redare. Nu contează că pui telefonul jos sau pleci din camera unde este amplasat televizorul pe care rulează aplicația YouTube, reclamele vor rula atât pe ecran dar și în difuzoare. Iar pentru a nu putea „fenta” noul sortiment de reclame, acestea au o durată minimă în care rulează fără opțiune Skip sau posibilitatea de a relua vizionarea clipului YouTube apăsând din nou butonul Pause. În plus, dacă clipul aflat în redare a rămas oprit suficient de mult timp este posibil ca la apăsarea butonului Pause să-ți fie servită mai întâi o reclamă și abia apoi să ajungi înapoi la clipul pe care îl urmăreai.
Vestea a fost dată de vicepreședintele Google, Philipp Schindler, în cel mai recent buletin informativ pentru investitori, acesta vorbind despre rezultatele pozitive obținute într-un experiment vizând afișarea de reclame către utilizatorii YouTube.
”În Q1 am observat o tracțiune puternică de la introducerea unui pilot de reclame în Pauză pe televizoarele conectate, un nou format de anunț fără întrerupere care apare atunci când utilizatorii își întrerup conținutul organic”, a menționat Schindler.
Potrivit vicepreședintelui Google, reclamele YouTube afișate la folosirea funcției Pause ”oferă rezultate puternice de creștere a mărcii” și ”atrag prețuri premium de la agenții de publicitate”.
Traducând din limbajul corporativ, noile reclame probabil că vor fi afișate în mod generos de acum înainte, administratorul YouTube apreciind faptul că acestea sunt lăsate să ruleze până la capăt, spre deliciul companiilor de publicitate, în timp ce utilizatorii își văd de pauza la WC.
Schindler nu a confirmat un calendar precis pentru implementarea la scară largă a reclamelor YouTube de pauză, dar putem fi siguri că acestea nu vor rămâne limitate pentru mult timp la aplicația pentru TV. Natura acestor reclame, inclusiv durata, posibilitatea de ignorare și multe altele, este încă neclară, Google putând ajusta formula acestora în funcție de specificul dispozitivului folosit de utilizatori.