
Presat de autoritățile antitrust americane să-și vândă parte din business, Google vine cu argumente concrete împotriva acestor măsuri, precizând că produse precum browserul Chrome au fost concepute pentru a funcționa în strânsă legătură cu ecosistemul de servicii Google, forțarea unei separări prin vânzarea către un nou proprietar stricând în mod fundamental elemente esențiale din funcționalitatea aplicației. Iar unii experți independenți care au studiat acest subiect tindă să dea dreptate celor de la Google.
Din calitatea sa de mare gigant tehnologic, Google nu este străin de acțiuni în justiție și procese antitrust în mod special. Așa că nu ar fi de mirare ca legăturile strânse despre care vorbește compania americană, între browserul Chrome și celelalte servicii/tehnologii Google, să fie de fapt rezultatul unei strategii concepută cu mult timp în urmă, tocmai pentru a descuraja scindarea companiei prin vânzarea unora dintre cele mai valoroase produse. Și chiar am văzut asta la rivalul Microsoft, care a cerut și obținut din partea autorităților europene exceptarea browserului Internet Explorer de pe lista aplicațiilor Windows care pot fi dezinstalate, pe motiv că o astfel de măsură ar strica funcționalitatea de bază a sistemului de operare.
În cazul Chrome, probabil că separarea web browser-ului de Google nu ar strica funcții de bază precum afișarea site-urilor web, însă ar strica multe ale caracteristici esențiale pentru siguranța în utilizare. Cum ar fi filtrul Safe Browsing responsabil emiterea de alerte și blocarea accesului la site-uri de phishig sau infectate cu malware. Tot dependentă de serverele Google și infrastructura dezvoltată de compania americană pe parcursul mai multor ani este și funcția de identificare a parolelor compromise, alertând utilizatorii care folosesc parole incluse în baze de date cu parole publicate pe internet în urma atacurilor informatice.
Potrivit argumentelor aduse de Google și susținute inclusiv de specialiști independenți în securitate cibernetică, noul proprietar Chrome ar trebui să recreeze de la zero toate mecanismele Chrome care nu vin la pachet cu achiziția făcută, sau să le substituie cu soluții echivalente. Însă cel mai probabil, browser-ul Chrome și-ar pierde multe dintre a atuurile avute la partea de securitate și extra-funcții care l-au ajutat să rămână competitiv de-a lungul anilor.