
Nu este clar dacă are vreo legătură cu crash-ul suferit la nivel global în urmă cu câteva zile, dar rețeaua Facebook este în plin proces de modernizare, Meta introducând noi algoritmi de recomandare a conținutului bazați pe inteligență artificială.
Potrivit dezvăluirii făcute de șeful Facebook, Tom Alison, rețeaua de socializare a trecut deja platforma Reels la noul motor de recomandări bazat pe AI, principalul competitor al rețelei TikTok obținând o creștere semnificativă a timpilor de vizionare. Urmând reușitei inițiale, Meta pregătește adoptarea noului motor de recomandări și în rețeaua Facebook. Altfel spus, AI-ul îți va selecta postările pe care le vezi în Feed-ul principal, clipuri de vizionat la secțiunea Video și postările de pe Grupuri de care ai putea fi interesat.
Când Facebook a testat noul motor de recomandări cu Reels, timpul de vizionare a crescut cu 8% – 10%.
„Deci, ceea ce ne-a spus este că această nouă arhitectură model învață din date mult mai eficient decât generația anterioară”. a dezvăluit șeful Facebook. „Deci a fost ca un semn bun care spune: OK, suntem pe drumul cel bun”, a mai spus acesta.
Iar după ce a avut succes cu Reels, Meta intenționează să folosească același motor AI pentru toate produsele administrate.
Ce-i drept, calitatea postărilor servite pe Facebook a scăzut treptat în ultimii ani, platforma abundând de conținut din categoria SPAM, dezinformări și postări virale de calitate îndoielnică. Rămâne de văzut dacă noul motor de recomandări va îmbunătăți reputația platformei, însă o eventuală imitare a algoritmilor TikTok făcută cu scopul de a spori numărul afișărilor (și implicit veniturile Meta) ar putea fi până la urmă „toxică” pentru utilizatorii platformei, alimentând același tip de dependență pentru care rivalul TikTok a ajuns de notorietate.
Cert este că încă de la apariția TikTok, Meta tratează platforma rivală ca pe o amenințare existențială. Dacă reacția inițială de „panică” a fost lansarea platformei Reels ca un duplicat al rețelei TikTok și forțarea integrării acesteia cu rețelele Facebook și Instagram, răspunsul pe termen lung pare să fie imitarea tehnologiilor care au stat la baza succesului platformei rivale. Iar motorul de recomandări algoritmic este exact ingredientul secret pe care compania lui Mark Zuckerberg încearcă de ani buni să-l perfecționeze.