
Curând, vei avea cam 200 de motive în plus să-ți reamintești de pasiunea ta pentru Firefox, versiunea de Android a celebrului web browser primind suport pentru extensii. Este vorba de aceleași extensii disponibile în edițiile Firefox și Chrome pentru desktop.
Deocamdată Mozilla anunță doar suport limitat, acoperind cel puțin 200 dintre cele mai populare extensii disponibile în versiunea pentru PC. Dezvoltatorul Firefox confirmă însă că acesta va fi un ecosistem complet deschis dezvoltatorilor, chiar dacă majoritatea extensiilor Chrome/Firefox deja create vor necesita unele adaptări pentru a funcționa corect și pe mobil.
Promisiunea făcută pentru luna decembrie vine și ca un răspuns pentru Google, circulând de ceva timp veștile cum că gigantul american va bloca în viitorul apropiat extensiile Adblock pentru Chrome. Eliminând cea mai importantă limitare față de versiunea pentru PC, Mozilla speră să recâștige loialitatea utilizatorilor Firefox, măcar pe mobil.
Deși, nu fără pericole, posibilitatea de a aplica tot felul de extensii Firefox deschide posibilități aproape nelimitate pentru utilizatorii de Android, începând cu blocarea reclamelor nedorite (inclusiv cele servite chiar de Google) și până la adăugarea de funcționalități la limita legalității, cum ar fi download de poze și clipuri video din paginile personale ale utilizatorilor Instagram, Facebook, TikTok, etc. Deloc surprinzător, astfel de extensii foarte căutate sunt excluse frecvent din magazinul oficial de extensii Chrome, fie pentru încălcarea politicilor Web Store, sau după ce Google le etichetează drept „cărăuși” pentru aplicații malware.
Din păcate, nu este prea greu de imaginat cum distribuirea de extensii Firefox pentru Android ar putea fi profitabila pentru autorii malware. Mai ales dacă browser-ul Mozilla este primul (și deocamdată singurul) care oferă această capabilitate.
Cer este că, dacă ești măcar puțin atent la proveniența acestora, instalarea de extensii poate transforma navigarea cu Firefox într-o experiență mult mai plăcută, fie prin reducerea numărului de reclame, sau adăugarea unor funcționalități mai puțin comune, dar folositoare pentru tine în mod special.