DirectX a primit în sfârșit suport pentru Ray Tracing

Update-ul de toamnă al lui Windows 10 este acum disponibil, iar pe undeva pe acolo este ascuns și un mic update pentru DirectX, unul care activează în sfârșit DXR, funcția standardizată de Ray Tracing pentru publicul larg.
Asta nu înseamnă că din senin toate jocurile voastre suportă Ray Tracing, cu sau fără hardware Nvidia, departe de asta. Înseamnă doar că acum funcționa face parte din sistemul de operare, așa că poate fi folosită de dezvoltatori pentru a putea crea jocuri sau aplicații în general care folosesc Ray Tracing. Un exemplu bun este benchmark-ul 3DMark care va sosi în curând și care va avea funcția activă pentru orice tip de hardware suportă varianta curentă de DirectX 12.
Până când va sosi software-ul necesar, nu prea va exista vreo diferență indiferent de ce variantă de Windows și DirectX folosiți… decât dacă sunteți chiar voi un dezvoltator curios să vadă ce poate fi născocit în domeniul Ray Tracing-ului, caz în care vă puteți face de cap acum cu modul în care funcția este implementată în DX 12.
Primul joc în care Ray Tracing chiar va fi folosit tot nu este clar în acest moment. Atât Shadow of the Tomb Raider, cât și Battlefield 5 ar trebui să primească suport pentru această tehnologie în curând, dar încă nu știm când se va întâmpla asta. Oricum, ambele se folosesc de implementarea RTX a DXR, așa că aveți nevoie de hardware Nvidia.