
Apple și-a încercat mâna în domeniul de boxe inteligente în 2018, atunci când au scos pe piață HomePod. La vremea aceea, recenziile au fost pozitive la capitolul sunet, dar boxa lăsa mult de dorit atunci când venea vorba despre capabilitățile reduse ale asistentului Siri de la acea vreme. Mai mult, prețul era destul de mare iar lumea nu s-a pus la coadă în fața magazinelor pentru a-și lua una. Situația a fost atât de gravă încât compania a oprit producția după doar 3 ani.
Apoi a urmat HomePod Mini, care deși nu sună la fel de bine, a venit la un preț de trei ori mai mic. Iar cum oamenii cumpără cu portofelul, asta a transformat HomePod Mini într-un succes colosal. Mai exact, conform PhoneArena, boxa mică a celor de la Apple a devenit cea mai bine vândută boxă inteligentă din lume.
Dar odată cu lansările de ieri ale noilor MacBook Pro-uri cu chip-uri M2 Pro și M2 Max, Apple a lansat și o nouă versiune de HomePod denumită simplu „2nd generation”. Aceasta promite să facă tot ce făcea și primul model și chiar mai multe, dar la un preț mai mic. Pare că Apple și-a dat seama unde a fost problema (în mare parte) și încearcă să o remedieze.
În primul rând, Siri este mai inteligentă decât era acum 5 ani. Poate să facă mai multe lucruri, să controleze mai multe lucruri smart din casă și are răspunsuri mai corecte și mai complete. Pe partea audio nu pot să mă pronunț decât după ce o voi asculta, dar cum vorbim despre o boxă cu un woofer de 4 inch și 5 tweetere mă aștept să sune bine.
Al doilea capitol important este prețul, chiar dacă mi se pare că Apple tot nu și-a învățat complet lecția. Pentru context, primul HomePod a avut un preț de 350 de dolari, această generație a doua costă 300 de dolari. Sigur, 50 de dolari sunt 50 de dolari, dar prima generație nu s-a vândut bine nici după ce Apple a tăiat prețul inițial la 300 de dolari.
Un minus destul de important zic eu este faptul că HomePod 2nd Gen nu poate fi conectată cu o boxă din prima generație pentru stereo. Asta înseamnă că dacă ai fost unul dintre puținii oameni care și-a cumpărat un HomePod și îți cumperi și al doilea model, nu le vei putea sincroniza pentru un sunet mai puternic și mai imersiv.
Rămâne de văzut cum va evolua situația odată ce boxa HomePod 2nd Gen va fi disponibilă începând cu data de 3 februarie. Consider că tot succesul acestui produs ține de calitatea audio. În lumea audiofililor, 300 de dolari pentru o boxă este nimic, iar dacă HomePod se aude suficient de bine încât să atragă și genul ăla de cumpărători atunci cu siguranță va fi un produs mult mai de succes decât prima încercare.