AMD confirmă ceea ce mulți suspectau deja, anume că nu pregătește și nu intenționează să lanseze o nouă placă video care să concureze gama flagship de la NVIDIA. Dar nici va părăsi piața de acceleratoare grafice pentru PC, AMD concentrându se pe lărgirea cotei de piață lansând noi acceleratoare grafice cu raport preț performanță competitiv.
Potrivit declarațiilor oferite de Paul Alcorn, șeful diviziei Computing and Graphics Business Group, odată cu lansarea noii generații de acceleratoare bazate pe arhitectura RDNA 4 AMD se va concentra pe creșterea cotei de piață pe segmentul acceleratoare grafice pentru PC. Ceea ce înseamnă câștigarea bătăliilor preț-performanță împotriva NVIDIA pe categoriile mainstream și performance.
Practic, AMD speră să repete ce a făcut cu seria Radeon RX 5000 bazată pe arhitectura grafică originală RDNA, care deși nu bătea performanțele alternativelor NVIDIA de la acea vreme, a reușit să convingă prin eficiență și raportul performanță-preț foarte competitiv.
Probabil că decizia AMD de a nu intra pe segmentul de entuziaști, concurând soluții NVIDIA extraordinar de puternice bazate pe unități GPU adaptate de la soluțiile pentru AI Computing, se va dovedi o alegere câștigătoare pe termen lung. În plus, produsele GPU de acest tip au marje de profit foarte scăzute, raportat la costurile cu dezvoltarea și fabricarea cip-urilor de mari dimensiuni. Iar dacă mai pui la socoteală și volumele reduse de vânzări obținute de obicei cu acceleratoare grafice din categoria ”halo products”, șansele ca o astfel de aventură să genereze de fapt pierderi financiare sunt aproape la nivel de certitudine.
În prezent, AMD mai deține doar 12% din piața de GPU-uri discrete pentru gaming, compania având mare nevoie să inverseze acest trend descrescător.
Citind printre rânduri, rezultă că viitoarea familie de cipuri RDNA 4 va fi una pusă la „dietă”, în sensul că dimensiunea fizică a cip-urilor produse cu ajutorul partenerului TSMC va ținti un raport cost/performanță cât mai aproape de ideal, eventual, optimizând pentru îmbunătățirea performanțelor în acele aspecte unde AMD fost în mod tradițional în urma NVIDIA. Cum ar fi, performanțele în Ray Tracing și perfecționarea propriei alternative la tehnologia DLSS, esențială pentru reducerea decalajului de performanță față de alternativele NVIDIA cu preț similar.