NVIDIA prevede un viitor sumbru pentru plăcile video – Criza va persista și pe durata lui 2022
Dacă există doi vinovați pentru stocurile extrem de sărace, aceia ar putea fi pandemia și minerii. Piața plăcilor video a avut foarte mult de suferit de pe urma evenimentelor din ultima perioadă și mulți doritori se confruntă cu prețuri extrem de umflate sau cu rafturi pur și simplu goale.
În mare parte, stocurile au fost asaltate de mineri, iar problema a devenit din ce în ce mai serioasă, până când NVIDIA a decis să implementeze un limitator care tăia din eficiența plăcilor sale la minatul de Ethereum. Chiar și așa, un hack a reușit să elimine blocajul hash-rate-ului, pentru ca minerii să revină în forță, spre îngrijorarea multora.
Între timp, seria RTX 3000 în varianta LHR – Lite Hash Rate reprezintă 80% din totalul plăcilor video RTX 3000 vândute pe durata celui de-al doilea trimestru, care s-a încheiat pe 1 august. Vorbim, totuși, despre o îmbunătățire aproape infimă, iar reprezentanții NVIDIA sunt în continuare îngrijorați.
NVIDIA ne readuce cu picioarele pe pământ
CEO-ul companiei avertizează cumpărătorii în legătură cu un viitor sumbru. Plăcile video vor rămâne în continuare foarte greu de cumpărat și de găsit pe aproape întreaga durată a lui 2022. Motivul este cererea excesivă a pieței și lipsa resurselor, în condițiile în care plăcile video pe arhitectura Amopere sunt cele mai vânate în momentul de față.
Mă aștept ca stocurile să rămână în continuare aride pentru aproape încă un an, cel mai probabil întregul 2022. Situația se datorează în mare parte faptului că cererea pe piață este foarte mare. Ampere se bucură de un succes imens. Este cea mai vândută arhitectură GPU din istoria companiei noastre și cu toate acestea nu am făcut tranziția completă către aceasta. Am reușit să asigurăm doar 20% din totalul produselor noastre. Jensen Huang, președintele NVIDIA
Ne așteaptă, deci, vremuri grele. Cel puțin pentru cei care își doresc o placă video decentă. Sfârșitul lui 2020 a văzut începutul unei noi ere, aceea a plăcilor video-fantomă. Sunt acolo, sunt lansate, dar nu te poți uita la ele decât pe YouTube. Prețurile fluctuează amenințător, iar piața rămâne în continuare instabilă.