ReviewsGamingPC&Consoles
Trending

Review Cyberpunk 2077 – Balada lu’ Ionut Pumn de Fier

Platforma de Test: PlayStation 5, PC

Sunt un om nerabdator de fel. Ma bucur inca de pe acum de Craciun, desi mai e de muncit pana atunci, deja imi fac planuri despre ce o sa ma joc in seara de revelion pandemic si chestii de genul. Deci cred ca puteti intelege in ce fel m-a omorat pe interior asteptarea lui Cyberpunk 2077 cu toate amanarile si problemele din jurul acestui joc. Si fix asta este motivul pentru care nu o sa scriu un simplu review, ci o sa fac mai mult de atat; o sa va povestesc frustrarile din spatele acestei lansari, de ce vine materialul asta abia acum si cate piedici am intampinat.

Totul a inceput acum circa o saptamana. Na, ca tot jurnalistul tech vrei sa joci si tu in avans ca sa poti sa iesi cu materialul in ziua lansarii, sau Doamne-ajuta, chiar mai devreme cu o zi-doua. Dar planetele astea nu se aliniaza mereu dupa cum canta Marinake, asa ca ghici ciuperca ce n-am jucat pana ieri. Daca ai zis Cyberpunk 2077, ai ghicit mai rau decat vrajitoarele in cafea. Si hai sa va spun cum a fost treaba. Am vorbit cu dealerul (de jocuri, nu va ganditi la prostii) sa imi dea si mie o cheie pentru joc pe consola si inca una pe PC. Mai o comparatie, mai sa joc si eu si Dan si Ovidiu; ca-ntre baieti. Si la inceput, totul parea in regula. Pe masura ce mai vorbeam despre asta, situatia se cam inrautatea, iar fiecare mail de la CD Projekt Red era ca un sut in fund.

Si iata asa, dupa zeci de minute in telefoane, dupa nervi si planuri date peste cap, am primit in sfarsit jocul. O singura cheie si aia pe PlayStation 5 ca am avut inspiratia sa il cer pe consola prima oara (prost sunt, Doamne) si cu circa 12 ore pana la lansare. Timp in care sa ma intelegeti, tre’ sa joci, sa inregistrezi, sa faci articol, sa stai cu Dan in telefon sa-i explici si lui despre ce este vorba, etc. Ah, am uitat inca un detaliu: somnul. Si iata-ma cum stau eu si scriu dupa doua ore de somn, functionand doar pe cafea si pe speranta ca patul de acasa o sa fie bucuros sa-mi vada moaca cu cearcane.

Keanu Reeves in rolul lui „Ionut Pumn de Fier

Gata, am palavragit despre toata nebunia asta cu CD Projekt Red si codurile lor. S-a rezolvat intre timp si am inteles, sincer, chiar am inteles de ce a durat atat. O sa va si zic, dar mai incolo. Acum vreau sa ma leg de poveste, pentru ca sunt doua chestii pe care le-am inteles:

  1. Cine a scris plot-ul baga niste chestii tari de tot
  2. Acelasi om se prea poate sa fie un mic geniu

Modul in care incepe jocul este foarte interesant. Ai de ales trei scenarii in baza carora iti vei forma personajul. Poti fi un nomad care isi incepe aventurile in desert si nu cunoaste pe nimeni, ori sa fii baiatul smecher care revine in cartier dupa ani buni si reia legatura cu vechi prieteni. Iar daca niciuna din vietile astea nu este de tine, poti fi un corporatist care nu stie ce este aceea lipsa banilor si obtine orice vrea, cu orice pret. In realitate, alegerile astea au un sens, dar povestea nu difera atat de mult. Ce difera este inceputul, care este diferit pentru fiecare background pe care il alegi, iar pe masura ce avansezi in poveste mai difera cate un dialog, cate o misiune, dar nimic major. Totusi este interesant sa ai libertatea asta.

Review Cyberpunk 2077

ATENTIE! Urmatoarele randuri contin spoilere. Daca nu vreti sa aflati informatii din poveste, va rog sa derulati pagina. O sa va dati seama cand sa va opriti 🙂

Povestea lui Cyberpunk 2077 te pune in pielea lui V. Acesta este aruncat in Night City, o metropola futurista in care implanturile cibernetice sunt parte din viata de zi cu zi si toata lumea este legata cumva de acestea. Inceputul este putin curios, pentru ca nu iti explica foarte multe din ceea ce faci, iar dupa ce un jaf merge prost, cel mai bun prieten al tau este ucis, iar tu te alegi cu un chip implantat in cap. Marea problema cu el este ca stocheaza amintirile lui Johnny Silverhand (Keanu Reeves), un terorist care odata ajuns in mintea ta, incearca sa preia controlul corpului. Si nu i-ar fi iesit daca unul dintre colaboratorii tai nu iti planta un glont in cap in prealabil, glont cu care ti-a sters subconstientul.

De aici, incepe o lupta contra cronometru in care te lupti cu Johnny pentru propriul tau corp. Intr-un twist asemanator cu Matrix, vei primi si doua flacoane de pastile: albastre si rosii. Primele il fac pe Johhny sa dispara, in timp ce pastilele rosii il fac sa iasa din tine si sa scoata ce e mai rau. A doua parte se va dovedi utila in momente cruciale, dar aici ma voi opri cu detaliile din poveste. Nu de alta, dar nu am ajuns inca prea departe in joc si nu stiu sa va explic exact ce si cum.

Cyberpunk 2077 ofera una dintre cele mai bune experiente de gameplay ale anului

Alaturi de povestea super interesanta, Cyberpunk 2077 ofera un gameplay foarte satisfacator. Vei avea o gramada de lucruri de facut si are atat de multe detalii interesante, incat ma tem ca nu voi apuca sa le scriu pe toate aici. Asa ca sa-mi fie cu iertare daca am trecut cu vederea anumite aspecte. Dar sa incepem cu inceputul si sa vorbim despre customizarea personajului. Libertatea este cuvantul de ordine in cazul acestui joc, iar asta o vei simti inca de la inceput, cand iti modelezi personajul cu care vei petrece toata durata jocului. Orice detaliu va fi la alegerea ta, incepand de la sex, pana la organele genitale, forma si culoare ochilor, cicatrici, acnee, semne din nastere si naiba stie ce combinatii mai poti face din toate setarile pe care jocul ti le pune la dispozitie.

Odata ce ti-ai decis identitatea si aspectul, esti aruncat in prima misiune a jocului. Dupa cum va spuneam si mai sus, aceasta difera in functie de istoricul pe care l-ai ales pentru personajul tau, insa vei ajunge la un punct comun odata ce treci de secventa de intro. De aici, vei primi un chip pe care ti-l plantezi in tartacuta si treci direct la tutorial. Acesta este foarte bine implementat si iti explica mecanicile de baza, dar si cateva elemente mai avansate pe care chiar le-am gasit foarte utile pe masura ce am progresat in poveste.

Review Cyberpunk 2077

Poti aborda misiunile in mai multe moduri, fie ca intri cu o furtuna de gloante intr-o locatie sau preferi sa ramai in umbre si sa iti elimini adversarii sistematic fara sa fii detectat. Arsenalul pe care jocul ti-l pune la dispozitie este enorm si mi-a amintit de Borderlands prin diversitatea armelor. De la sabii la shotgun-uri si lansatoare de grenade, gasesti de toate in lumea lui Cyberpunk 2077. Alegerea este fix a ta. Si un lucru care mi se pare interesant este ca toate armele se simt diferit, avand personalitate aparte. Luptele mano-a-mano sau cu arme melee sunt foarte dinamice si iti pun reflexele la incercare, in timp ce armele de foc sunt greu de folosit avand un recul sesizabil, dar odata ce le stapanesti vei fi foarte multumit de ele.

Toalele mi s-au parut si ele foarte misto, astfel poti alege sa iti imbraci personajul cu efectiv orice vrei. De la tinute casual pe care le-ai putea vedea pe strada in Bucuresti, pana la haine sclipitoare care se pupa perfect cu lumea foarte colorata a jocului. Fiecare element de imbracaminte are si un rol defensiv, astfel trebuie sa fii putin atent si la ce iti alegi, astfel sa castigi niste puncte in plus la rezistenta la tavaleala.

Exista si aspecte mai neplacute, precum unele mecanici de joc, dar cel mai mare turn-off sunt vehiculele. Nu pot sa ma obisnuiesc deloc cu camera first-person din masina, astfel am folosit mereu camera 3rd person cand conduceam. Masinile sunt foarte infipte in curbe, astfel vei lua o curba mai puternic decat ti-ai dorit, mai ales din tastatura. Franele si viteza se simt aiurea, in sensul in care condusul se simte artificial si inca nu imi pot da seama daca exista o frana de mana in joc. Dar daca treci de aspectul asta si te obisnuiesti cu modul in care se comporta masinile, experienta va deveni ok.

Per total, nu am mai avut de mult un joc care sa ma tina in priza la fel cum o face Cyberpunk 2077. Am inceput sa-l joc undeva la ora 12 si pana pe la 19 deja aveam o idee, in mare, despre joc. Dupa ce mi-am mai terminat din task-uri, am zis ca mai bag un joc pana pe la vreo 12 noaptea, dupa care bag un somn lung si plec la birou. Se face ca jocul m-a cam supt in atmosfera lui si ultima oara cand mi-am verificat telefonul ca sa imi pun alarma si sa ma bag in pat, era deja 06:42 dimineata. Da, eu la ora 10 trebuia sa fiu la birou 😀 Chiar daca am simtit o oarecare senzatie de judecata din partea lui Dan si a lui Ovidiu, dupa ce le-am aratat jocul m-au inteles. Acum sa vedem care rezista mai mult fara somn, ca de jucat, toti o sa-l jucam.

Avem un nou benchmark pentru un PC de gaming, dar si o mare de bug-uri

Am testat Cyberpunk 2077 pe PlayStation 5 in mare parte, dupa care am primit si codul pentru PC si am bagat si acolo putin. Ca sa va explic cel mai bine, pe consola m-am simtit de parca jucam un tech demo, iar trecerea pe PC a fost the real deal. Nu va pot incuraja destul sa-l jucati pe calculator, dar asta cu mentiunea ca nu este un joc usor de rulat. Noua ne-a inghenunchiat sistemul cu Ryzen 9 5900X si RTX 3080 pe presetul Ultra Ray Tracing si cu tot cu DLSS pe Balanced am cazut si la 20FPS in unele cazuri.

Si ca am vorbit despre Ray-Tracing si DLSS, este natural sa vorbesc si despre aportul pe care NVIDIA l-a adus in dezvoltarea lui Cyberpunk 2077. Chiar daca jocul arata foarte bine fara nici un fel de imbunatatiri aduse de RTX, momentul in care activezi Ray-Tracing toata lumea explodeaza in culori. Jocul pare sa prinda o noua nuanta si devine brusc mai realist. Iar asta este mare lucru, mai ales ca dupa experienta de pe consola credeam ca umbrele si reflexiile ray traced vor fi implementate la un nivel minim si nu vor aduce mari imbunatatiri.

Bine, frumos, frumos, dar trebuie sa vorbesc si despre partea mai proasta a acestui titlu. Dupa cum sunt sigur ca ati auzit si citit, Cyberpunk 2077 este un dezastru cand vine vorba de bug-uri. In vreo 12 ore de gameplay am incasat doua crash-uri pe PlayStation 5, dintre care unul a necesitat un restart al consolei. Pe langa asta, framerate-ul a fost inconsistent pe ambele platforme si sunt sigur ca exista loc de optimizare mai buna, lucru de care sper ca CD Projekt RED se va ocupa cat mai repede. Doar ca problemele nu sunt doar aici, ci se traduc prin texturi lipsa, personaje cu bucati lipsa si tot felul de chestii. Poate cea mai frustranta chestie a fost faptul ca dupa ce completam unele obiective din misiuni, ramaneam efectiv degeaba in joc. Acesta nu intelegea ca eu am terminat ce mi-a cerut si nu progresa. Asta m-a obligat sa revin la meniul principal al jocului de vreo cinci sau sase ori. Iar asta nu este o chestie acceptabila pentru un joc high-profile cu un hype atat de mare in jurul lui, care este in proces de dezvoltare de mai bine de cinci ani. Asta stirbeste mult din calitate si rupe din fluxul jocului, astfel o problema de genul chiar poate sa iti taie tot cheful.

Candidat clar pentru Game of the Year, dar dupa update-uri

Cyberpunk 2077 se ridica la nivelul asteptarilor din multe puncte de vedere si recunosc ca am gresit cand am spus in trecut ca miroase a fail. Jocul in sine, este genial cu o poveste care se incheaga perfect cu gameplay-ul. Atmosfera este mentinuta superb si singurele chestii care te trezesc la realitate din frenezia jocului sunt problemele tehnice. Si tocmai de asta nu pot sa consider acest joc un candidat la titlul de cel mai bun joc al anului. Chiar daca este foarte bun, astfel de probleme nu sunt acceptabile. Cred insa ca polonezii vor reusi sa repare aceste probleme in update-urile viitoare, dar pana atunci, isi merita pauza de sarbatori.

Ar trebui insa sa fim fericiti. Acest joc incheie un an superb pentru gamerii din toata lumea; un an presarat cu lansari hardware spectaculoase, un an care ne-a adus o noua generatie de console si o droaie de jocuri care mai de care mai bune, mai diferite si mai interesante. Dar Cyberpunk 2077 a reusit sa se remare in aceasta mare de lansari si cred cu tarie ca este cea mai tare lansare a anului la distanta buna de orice altceva a iesit inaintea lui. Ce sa mai, ca gamer, pot spune ca deja a venit Craciunul! Dar va las acum, fug la somn ca daca apuc sa intru in joc, nu dorm nici in seara asta.

Verdict!

Poveste - 8
Gameplay - 9
Grafica si Optimizare - 5

7.3

De neratat!

Cyberpunk 2077 se ridica la nivelul asteptarilor cand vine vorba de poveste si lumea jocului, avand o atmosfera unica si o lume atat de frumos conturata, insa toata splendoarea este distrusa de bug-uri si probleme de natura tehnica. Mi-ar placea sa spun ca este cel mai tare joc din 2020, dar este inacceptabila starea in care se prezinta jocul la lansare, dar sunt sigur ca toate problemele vor fi reparate mai devreme sau mai tarziu.

User Rating: 3.51 ( 32 votes)

Marinake

Andrei mă numesc, dar lumea mă cunoaște drept Marinake. Am terminat ceva facultate de publicitate, însă drumurile mele nu au condus niciodată spre acest domeniu... așa că mă aflu aici și acum. După câțiva ani în care am tot migrat de pe o platformă pe alta și mi-am lăsat amprenta, scrisă, peste tot unde am apucat, am poposit la Zona. Scrierile mele includ recenzii de jocuri și hardware, cât și produse lifestyle. Când nu scriu review-uri, mă veți găsi adesea cu o cafea în mână, scriind despre ăle mai noi știri din industria tech și nu numai.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button