MORE

Filme si jocuri moka pe cateva dispozitive. Da’ nu pentru toti. Doar pentru premianti!

Doua anunturi recente a doua companii ale caror produse le detin (cumparate din banishorii mei) au reusit sa ma enerveze maxim. Sony au anuntat ca pentru posesorii de Xperia Z1 (al carui „fericit” detinator sunt) si Z2 (telefon si tableta) au devenit disponibile „free of charge” vreo 6 filme si vreo 8 jocuri de PlayStation Mobile prin Xperia Lounge. „Promotia” este pana pe 30 Iunie pentru jocuri si pana pe 31 Iulie pentru filme. Io m-am bucurat (ca erau titluri faine: filme-American Hustle, Captain Philips, Elysium etc, jocuri-Tokyo Jungle, Forevolution, Crystal Ice etc), dar…tzeapa. Romania, din nou, nu este nici macar de departe in „clubul premiantilor” Australia, UK, Canada, Japonia, Franta, Germania, evident SUA, Spania, Finlanda, Italia, Suedia, Olanda etc.

Nu este prima oara cand utilizatorii din „tari de mana doua” sunt tratati asa, in conditiile in care si acestia au cumparat aceleasi dispozitive ca si restul lumii, „da’ probabil ca banii lor nu ie buni!”. Nu-mi pasa de titlurile in sine (le-am vazut la cinema, ca orice locuitor al acestei planete), si nici nu sunt vreun amator de gratuitati. Este pur si simplu o chestie de principiu, in care ma simt tratat ca un user inferior, caruia nu merita sa-i arunci nici macar o privire, daramite un joc sau un film. Este un cerc vicios nasol: companiile se plang de piraterie in Romania, dar ne si ocolesc la greu cand vine vorba de suport, discounturi, preturi bune, lansari oficiale etc. Colegul Andrei Ene a scris despre asta intr-un articol de la inceputul acestui an despre consolele next gen, in care se arata fara putinta de tagada ca noi platim mult mai mult, pentru mult mai putin, (servicii indisponibile in Romania), pentru ca…dungi (ca sa-l citez pe el). Evident, problema serviciilor nu s-a rezolvat dupa acest prim trimestru din 2014 (si nici nu se va rezolva curand). Nici nu are rost sa mai discutam despre repezentare locala, service etc. Si nici nu vreau sa aud despre workaround-urile „dastepte” (ca la asta suntem buni al dreaku’) cu VPN-uri de „America” si alte rahaturi si improvizatii (la care suntem tatici). Cred ca este firesc sa fim tratati ca orice alta natie de cumparatori de pe planeta asta, dat fiind ca platim cu buna credinta aceste dispozitive si servicii ca toti ceilalti.

Cel de-al doilea anunt apartine Apple: The History Channel si alte cateva surse de continut vor fi disponibile pe Apple TV, dar evident doar prin intermediul catorva provideri, si evident doar in SUA. Nu pentru iobagi. Am cumparat aceasta cutiuta cu vreun an in urma, din nou, cu buna credinta, ca mare consumator de continut si…tzeapa! Nu ai mai nimic pe ea (in Romania cel putin). Sta degeaba, ma mai uit pe Youtube, mai ascult radiouri online si imi vad pe televizor pozele de pe telefon. Cam atat in mare.

Poate ca, in aceste cazuri, producatorul ar trebui sa specifice pe cutii, ca la pachetele de tigari: Fraiere, pe acest device NU VEI PRIMI asta, asta si asta (adica mai nimic). Daca vrei sa-l cumperi totusi, il vei folosi drept suport de vaza de flori sau drept mileu pe televizor. Povestiti-ne pe Facebook, pe Google+ sau in sectiunea de comentarii a acestui articol ce alte produse de acest gen cunoasteti sau ati intalnit!

Zona IT

ZONA IT