
Elon Musk pare hotărât să definitiveze schimbarea de identitate a Twitter prin introducerea unui abonament anual, doar pentru privilegiul de a posta și interacționa cu alți utilizatori X.
Indiferent față de erodarea continuă a platformei achiziționate cu 44 miliarde dolari, care în ultimul an a pierdut constant utilizatori și este vizată de nesfârșite critici și controverse, antreprenorul american merge mai departe cu planurile sale pentru monetizarea Twitter. După schimbarea forțată de imagine, X devine un serviciu cu acces sever limitat pentru neabonați.
Starting today, we’re testing a new program (Not A Bot) in New Zealand and the Philippines. New, unverified accounts will be required to sign up for a $1 annual subscription to be able to post & interact with other posts. Within this test, existing users are not affected.
This…
— Support (@Support) October 17, 2023
Fără legătură cu abonamentul X Premium, o nouă taxă este pe cale să fie introdusă pentru toți utilizatorii platformei. Testat mai întâi cu utilizatorii nou înregistrați din regiunea Noii Zeelande și Filipine, abonamentul de 1 dolar este descris de Elon Musk ca o soluție împotriva ”armatelor de boți” care au inundat platforma cu milioane de postări din categoria spam, propagandă și dezinformări. Însă afirmația este contrazisă de realitate, o mare parte dintre conturile asociate cu spam bots purtând deja ecusonul Twitter Verified, deținătorii acestora (ex. organizații bine finanțate, specializate în propagandă și dezinformări) considerând o afacere bună plata abonamentului X Premium (8 dolari/lună), în schimbul vizibilității sporite a postărilor și alte beneficii rezervate utilizatorilor premium.
Având în vedere costul nu tocmai ridicat, abonamentul X cu acces de bază probabil că va îndepărta doar spammerii de ocazie și o bună parte dintre utilizatorii de bună credință, care frecventau Twitter doar ocazional.
Solicitată momentan doar pentru conturile nou înregistrate, taxa de 1 dolar va fi în cele din urmă impusă pentru toți utilizatorii platformei. Cert este că vestea apare după ce Linda Yaccarino, CEO-ul X desemnat de Elon Musk, declara într-un interviu acordat luna trecută că platforma administrată va deveni profitabilă începând cu anul viitor.
Potrivit unor zvonuri încă neconfirmate, X va avea nu mai puțin de trei versiuni de abonament Premium:
- Premium Basic – Cu reclame
- Premium Standard – Doar anumite reclame
- Premium Plus – fără reclame
În mod evident, abonamentul X Basic nu va oferi niciun beneficiu suplimentar față de actuala versiune gratuită a serviciului, altul decât păstrarea abilității de a posta pe platformă și lăsa aprecieri/comentarii la postările distribuite de alți utilizatori.