World of Warcraft își modifică opțiunile de achiziționat game time, spre nemulțumirea multora
Sun un om simplu. Toată copilăria și adolescența mi-am petrecut-o pe serverele private de World of Warcraft. Adică, aș putea spune că m-a făcut mama pirat și că românii în general au o înclinație către tot ceea ce poate fi piratat. Cred că a fost și va rămâne o tradiție care nu a oferit momente plăcute decât atunci când erai copil și vecinul, invitat fiind la ziua ta de naștere, scotea din buzunar, într-o folie de plastic sau de hârtie, un CD care conținea ori CS 1.6 Extreme, ori versiuni modate de GTA San Andreas. Dar divaghez.
Servere private de World of Warcraft au fost și vor fi în continuare. Mulți preferă să se ferească de subscripție ca dracu’ de tămâie, la fel cum mulți preferă să joace retail, pe oficial, ca un cetățean adevărat. Iar dacă ești un jucător avid, avantajele acestei alegeri sunt evidente. Modelul de subscripție pentru WoW este acompaniat fie de posiblitatea de a plăti cu token-uri obținute in-game, fie de posibilitatea de a-ți cumpăra așa-zisul game time, adică o perioadă prepaid care te ferește de plata lunară, în cazul în care nu vrei să te dedici trup și suflet jocului. Blizzard, nu se știe de ce, a ales să facă una cu pământul această opțiune a achiziționării de game-time, spre nemulțumirea multor playeri.
World of Warcraft și foamea de bani caracteristică MMO-urilor
În mod normal, cu acest game time, puteai plăti ca să te joci World of Warcraft o perioadă de 30, 90 sau 180, existând în trecut chiar și carduri fizice cu respectivul cod (cu opțiunea și de 60 de zile acum moși-strămoși). Cei mai mulți jucători „de ocazie” alegeau să plătească pentru o perioadă de 30 de zile. Simplu și rapid. Nejucând în mod constant, zi de zi, oră de oră, ar fi fost cam counterintuitive să faci un abonament lunar. Ai fi avut, să zicem, un chef spontan de joacă, pe care ți l-ai fi putut asigura chiar și cu 90 de zile de game time, pentru că oricum te-ai fi plictisit după aceea. Blizzard s-a gândit în schimb să renunțe la opțiunile astea în favoarea unui singur game time de 60 de zile, fără a justifica în niciun fel această decizie.
Subscripția propriu-zisă nu va fi afectată, dar cei care nu doresc plata lunară vor fi nevoiți să scoată din buzunar 30 de dolari pentru 60 de zile sau să facă rost de token-uri in-game. Cei care au cumpărat game time pentru World of Warcraft înainte de această schimbare nu vor fi afectați pe durata numărului de zile ales. Forumurile oficiale și subreddit-ul aferent înoată în plângeri, iar mulți utilizatori sunt de părere că mișcarea aceasta este dovada că Blizzard forțează intenționat jucătorii să recurgă la subscripția lunară, ceea ce e destul de neplăcut, dacă nu ești adeptul commitment-ului. Păcat, exact când contemplam serios ideea de a mă alătura serverelor de Burning Crusade Classic…