Cu ar fi să urmărești pe cineva pe TikTok și dintr-o dată să vezi persoana respectivă în rolul de influencer, încercând să te convingă să încerci cea mai nouă și „cool” țigară electronică, sau să dai o tură la sala de jocuri de la parterul blocului tău?
Aparent, orice va fi posibil pe TikTok, odată ce proprietarul ByteDance va da mână liberă clienților de publicitate pentru folosirea noilor AI Tools. La nivel fundamental, planul este cât se poate de simplu: oferi clientului de publicitate cele mai puternice instrumente cu putință pentru a ajunge la rezultatul dorit. Iar dacă publicitatea pe care o vinzi pe TikTok are efect atunci și câștigurile tale sunt maximizate în egală măsură.
Un atu în plus pentru noua funcție de tip „Avatar” este că un client de publicitate din.. China (sau orice altă țară) își va putea livra mesajele publicitare către orice regiune acoperită de rețeaua TikTok, fără ca barierele de ordin lingvistic să fie o problemă. Pur și simplu, încarci clipul tău în aplicație iar TikTok se ocupă de restul, traducând și dublând reclama în orice limbă la alegere.
Dar serviciul de personalizare nu se oprește aici, tehnologiile adaptive de inteligență artificială asigurând că mesajul publicitar este a redat pentru fiecare persoană vizată folosind vocea și fața vedetei în care are cea mai mare încredere. Cum ar fi.. ești captivat de clipurile cu Antonia, sau un cântăreț oarecare de manele, iar vedeta preferată apare într-un clip TikTok încercând să te convingă să investești în pastile antidepresive, pentru că algoritmii platformei au relevat că ai o „înclinație” spre o anumită categorie de conținut asociat persoanelor cu tendințe suicidare. Sau poate că ai urmărit clipuri pe TikTok despre o anume stradă cu „felinare roșii”, dintr-o destinație turistică.
Toate aste reclame ar urma să poarte fața și vocea vedetei preferate, vorbind în limba ta nativă, eventual adresându-te după nume/poreclă, așa cum l-ai adăugat contului tău de TikTok.
În primă etapă, serviciile vor fi asigurate de Symphony Digital Avatars , existând două variante: standard sau personalizate. Avatarele standard folosesc identitatea unor actori plătiți, provenind dintr-o gamă variată de medii, naționalități și limbi. Acestea sunt disponibile pentru uz comercial.
De și mai mare interes, avatarele personalizate sunt create pentru a semăna cu un anumit creator sau cu un purtător de cuvânt al mărcii și vorbesc mai multe limbi – permițând conturilor care le folosesc să ajungă la public străin, păstrând în același timp o anumită asemănare. Indiferent de tipul de avatar folosit, videoclipurile care le folosesc vor fi marcate cu o etichetă „generată de AI”. În primă etapă vor fi suportate 10 limbi și dialecte, printre care franceză, spaniolă, portugheză, germană și coreeană. TikTok spune că instrumentul detectează automat ce limbă este vorbită în videoclipuri și este capabil să transcrie, să traducă și să producă un videoclip dublat în orice limbă a fost selectată de utilizator.
Iar pentru ca invitația pentru clienții de publicitate să fie cât mai convingătoare, TikTok oferă și un clip promoțional demonstrativ:
@tiktoknewsroom Introducing Symphony Digital Avatars, to help creators and brands captivate global audiences and deliver impactful messages in an immersive and authentic way. Check out our Newsroom to learn more.
Chiar dacă mimica buzelor nu este chiar atât de reușită, mișcările corporale sunt rezonabil de convingătoare iar lipsa imperfecțiunilor faciale (botox digital) se încadrează cumva în normalul vedetelor de pe Instagram, TikTok sau alte platforme populare.