Visul utilizatorilor TikTok de a face bani urmărind clipuri video este pe cale să se adeverească, administratorul platformei pregătind o campanie cu recompense în bani de obținut prin îndeplinirea anumitor provocări, cum ar fi atragerea de noi utilizatori care să se înregistreze pe TikTok, vizionarea de clipuri video și alte activități.
Deși rămâne foarte populară în rândul utilizatorilor din Statele Unite, rețeaua TikTok a scăzut dramatic în Europa, proprietarul ByteDance pregătind o campanie de agresivă de creștere a platformei bazată pe un program de recompense unde participanții sunt plătiți cu bani pentru atragerea de noi utilizatori.
Campania va fi centrată în jurul unei aplicații de mobil pe care doritorii vor trebui să o instaleze pentru a intra în programul de recompense. Referită cu numele neoficial Coin App, aplicația foarte asemănătoare versiunii TikTok obișnuite va avea mare parte din funcționalitatea celei din urmă. Va avea un feed, iar utilizatorii vor putea să partajeze și să comenteze videoclipurile pe care le vizionează, precum și să își încarce propriul conținut. Potrivit informațiilor apărute în publicația The Information, TikTok se pregătește să lanseze noua aplicație în Spania, Franța și alte țări europene.
Aplicația pentru programul de recompense va diferi în câteva aspecte esențiale, inclusiv politicile de utilizare prin care ByteDance își alocă drepturi sporite asupra modului în care colectează și folosește datele utilizatorilor alăturați în program. O altă diferență majoră este prezența unui sistem de recompensare cu stimulente bănești, acordate la vizionarea videoclipurilor și îndeplinirea unor activități precum convingerea prietenilor să se înscrie. Printre recompensele acordate se vor număra și carduri cadou sau ”sfaturi digitale” pe care le pot oferi creatorilor lor preferați.
Scopul acestei campanii care s-ar putea dovedi costisitoare pentru proprietarul chinez este atragerea de noi utilizatori TikTok dincolo de sfera adolescenților, creșterea platformei devenind stagnantă în rândul persoanelor de peste 18 ani.
Deși numără peste 1 miliard de utilizatori activi la nivel global, aplicația TikTok este în prezent instalată pe doar 13% dintre dispozitivele cu Android din Europa. Spre comparație, aplicația Instagram este prezentă pe 37% dintre dispozitive, în timp ce Facebook se laudă cu 59%.
ByteDance, compania-mamă a TikTok, intenționează să lanseze noua aplicație în Germania și alte țări din UE în al doilea trimestru al anului 2024. Această lansare vine după lansarea inițială în Coreea și Japonia, care a avut loc în 2023. Pe baza lansării inițiale, TikTok a aflat că aplicația sa de recompense a fost „eficientă în stimularea creșterii”. De la acea lansare, numărul de utilizatori din Japonia a crescut cu peste 2,5 milioane.
Rămâne de văzut dacă ambițiile TikTok se vor lovi sau nu de legislația europeană mai puțin permisivă decât în multe dintre țările sus amintite.